دونالد ترامپ دیشب در کاخ سفید میزبان مراسم افطار بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه شب در واشنگتن میزبان مراسم افطار با حضور سفیران و اعضای نهادهای دیپلماتیک از کشورهایی با بیشترین مسلمون بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه رمضان رو به عنوان ماهی که مردم با همدیگه در «تعقیب امید، بردباری و صلح» متحد می‌شن، ستود. اون در سخنرانی خود در مهمونی افطار کاخ سفید بر صلح جهانی تاکید کرد و گفت: «خدا رو شکر می‌کنیم که آمریکا جاییه که در اون باورها و اعتقادات متفاوت می‌تونن با امنیت و آزادی در کنار همدیگه زندگی کنن».

ترامپ گفت، تازگیا واسه مردم همه ادیان دوره سختی بوده.
اون به حملات علیه مسلمانان در نیوزیلند، مسیحیان در سریلانکا و یهودیان در کالیفرنیا و پیتسبرگ اشاره کرد و گفت: «امیدوارم مردم سراسر جهان رمضان خوبی داشته باشن.»

دونالد ترامپ گفت: ما عزم خود رو جزم کرده‌ایم تا شیطون‌های تروریسم و آزار و اذیت مذهبی رو شکست بدیم تا همه مردم بدون ترس عبادت کنن، بدون خطر مناجات کنن و با ایمانی که از قلب اون‌ها جاری می‌شه، زندگی کنن.

قبلا ترامپ با انتقاد شدید از «رشیده طلیب» دموکرات، یکی از نمایندگان زن مسلمون کنگره آمریکا در پیامی توئیتری گفت: اون نفرت خیلی از اسرائیل و مردم یهود داره.
می‌تونید تصور کنین که چه اتفاقی می‌افتاد اگه من اون حرف‌ها رو می‌زدم.

اولین مراسم افطار کاخ سفید به میزبانی پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ با حضور جمعی از دیپلماتای کشورای مسلمون برگزار شده بود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اون مهمونی هم ضمن شادباش ماه رمضان خطاب به جمعی از مسلمانان دعوت شده گفت، این مراسم یه سنت مقدس یکی از ادیان بزرگ دنیا هستش. پرزیدنت ترامپ، برخلاف چندین رئیس جمهور قبلی آمریکا، در اولین سال ریاست جمهوری اش مراسم افطار برگزار نکرده بود.

مطلب دیگر :   عسل مانوکا؛ معجزه‌ای برای درمان زخم‌ها و ترمیم بافتهای مرده پوست

اولین مهمونی افطار کاخ سفید رو کدوم رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کرد؟

اولین مهمانی افطار کاخ سفید رو «توماس جفرسون»، نُهم دسامبر سال ۱۸۰۵ میلادی (۱۸ آذرماه سال ۱۱۸۴ خورشیدی)، برگزار کرد.
اوایل دسامبر دعوتنامه‌های رسمی جفرسون واسه بعضی از مقامات بلندپایه سیاسی آمریکا فرستاده شد.
اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که به برگزاری مهمونی‌های شام کاخ سفید عادت داشتن، پس از حضور در این مهمانی فهمیدن که این جلسه با بقیه مهمونی‌های کاری کاخ سفید فرق داره.
جفرسون پس از خوشامدگویی به مهمانانش اعلام کرد شام دقیقا همزمان با غروب آفتاب سرو می شه.

هیئت نمایندگی تونس هم که در اون زمان در آمریکا حضور داشت، به این مهمونی دعوت شده بود. دلیل سرو شام در زمان غروب آفتاب هم حضور همین هیئت مسلمون در کاخ سفید بود.

در ادامه خبر اومده رسمی که جفرسون در کاخ سفید پایه‌گذاری کرد رو رؤسای جمهور آمریکا در قرن بیست و یکم و حدود ۲۰۰ سال بعد هم اجرا ‌کردن. بسیاری این مهمونی رو سمبلی تاریخی واسه احترام به ادیان و مذاهب سراسر جهان می‌دانند.