باکس آفیس آخر هفته منتهی به ۵ شهریور؛ بدترین رکورد اکران سال ۲۰۱۷

در بدترین و ضعیف ترین باکس آفیس هفته سال ۲۰۱۷، هم فیلمای از قبل اکران شده و هم فیلمای جدید نتونستن نظر تماشاگران رو جلب کنن. فیلم «محافظ آدمکش» (The Hitman’s Bodyguard) در هفته دوم اکران خود با ۱۰ میلیون دلار فروش در بالاترین جایگاه باکس آفیس سرد این هفته قرار گرفت که نشون میده تعداد بلیتای فروخته شده این فیلم نسبت به هفته گذشته ۵۳ درصد کم شده.
البته با در نظر گرفتن این که حریف سرسختی در گیشه نبود انتظار می رفت که فیلم «محافظ آدمکش» در بالاترین جایگاه باکس آفیس قرار بگیره.

بعد از مدتا این اولین هفته ای بود که بدون اکران یه فیلم بزرگ تموم شد که سهم زیادی در کمک به فیلم فوق واسه موندن در بالاترین جایگاه جدول فروش بازی کرد.
هر چند این فیلم مطمئنا به اندازه فیلمای بزرگ دیگه رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون فروش نداره اما انگار شرکت لاینز گیت زمان خوبی رو واسه اکران جدیدترین فیلم خود انتخاب کرده. فیلم «محافظ آدمکش» حالا تونسته فروش داخلی خود رو به ۳۹٫۶ میلیون دلار برسونه.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم ترسناک «آنابل: آفرینش» (Annabelle: Creation) قرار داره که تونسته ۷٫۳ میلیون دلار در هقته سوم اکران خود بفروشه و فروش کلی داخلی خود رو به ۷۷٫۸ میلیون دلار برسونه. با این وجود این قسمت از فرانچایز «احضار روح» (Conjuring) تا حالا کمترین اندازه فروش رو در مقایسه با قسمتای قبلی داشته اما با در نظر گرفتن بودجه تقریبا پایین ۱۵ میلیون دلاری خود تونسته خیال شرکت برادران وارنر رو از واسه سوددهی فیلم راحت کنه و از همین حالا به فکر قسمت بعدی این مجموعه باشن.

انیمیشن جدید «پرش!» (Leap!) از شرکت فیلم سازی وینشتاین در سه روز اول اکران خود ۵ میلیون دلار فروش داشته و در رتبه سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته. این انیمیشن بدون تبلیغات خاصی وارد سینماها شده و همین موضوع باعث شده که خیلی از تماشاگران در مورد این انیمیشن و اکران اون اطلاعی نداشته باشن که مطمئنا در اندازه فروش فیلم تاثیر زیادی داشته.
خبر خوب واسه شرکت وینشتاین این میشه که در مقابل بودجه ۳۰ میلیون دلاری ساخت، انیمیشن «پرش!» تا حالا ۶۳٫۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته.

مطلب دیگر :   شرایط و نحوه اخذ مرخصی با پلاک گذر موقت منطقه آزاد

در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم درام «رودخانه باد» (Wind River) قرار داره که این هفته تعداد سالنای نمایش خود رو به ۲٫۰۹۵ سالن زیاد کرده. این فیلم در هفته دوم اکران خود ۴٫۴ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در آمریکا رو به ۹٫۸ میلیون دلار رسونده.

فیلم مهیج «لوگان لاکی» (Logan Lucky) هم در هفته دوم اکران خود ۴٫۳ میلیون دلار فروش داشته و فروش داخلی خود رو به ۱۵ میلیون دلار زیاد کرده.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم «دانکرک» (Dunkirk) یکی دیگه از شاهکارهای کریستوفر نولان قرار داره که ۳٫۹ میلیون دلار فروخته. فیلم حماسی «دانکرک» تا حالا ۱۷۲٫۴ میلیون دلار در سینماهای داخلی آمریکا فروش داشته.

فیلم «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) هم در مکان هفتم باکس آفیس هفته قرار داره و با فروش ۲٫۷ میلیون دلار در این هفته فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۳۱۸٫۸ میلیون دلار رسونده.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته هم فیلم «تولد اژدها» (Birth of the Dragon) قرار داره که در ۳ روز اول اکران خود۲٫۵ میلیون دلار فروش داشته.

انیمیشن جدید شرکت سونی با نام «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) هم با فروش ۲٫۳ میلیون دلار در مکان نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود رو به ۷۶٫۴ میلیون دلار رسونده.

فیلم کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) هم با ۲٫۲ میلیون دلار فروش در رتبه دهم باکس آفیس قرار داره.
این فیلم پربیننده و محبوب بازم به فروش خیره کننده خود ادامه داده و تونسته فروش داخلی خود رو به ۱۰۸ میلیون دلار برسونه.