۹ هنرنمایی عجیب و جالب که با بادکنک انجام شده اند

اگه کارتون بسیار زیبای UP رو دیده باشین، حتما صحنه ای که پیرمرد عاشق و مغموم، با به کار گیری بادکنکای رنگی زیاد خونه خود رو در آسمون پرواز میده رو به خاطر دارین. صحنه ای که آدم تصور می کنه به همون دنیای خیال و کارتون تعلق داره رو هنرمندان زیادی در گوشه و کنار جهان به واقعیت بدل کرده و با الهام از اون آثار زیبایی ساختن. از جمله میشه به همون خونه شناور آپ اشاره کرد که در واقعیت هم تکرار شده.
یا مثلا به صندلی ای اشاره کرد که با به کار گیری دسته ای از بادکنکا در هوا شناوره.

واسه دیدن این آثار هنری که بعضی وقتا موقتی بودن، در ادامه با ما همراه باشین.

پل آویزون با به کار گیری سه بادکنک هلیومی

پل Pont de Signeis که در تصویر مشاهده می کنین در واقع یه چیدمان هنریه که به وسیله هنرمندی موسوم به «اولیویر گراسته» در سال ۲۰۱۲ میلادی در پارک Biennial در کشور انگستان ساخته شده.

این طور انگار سه بادکنک بزرگ هلیومی، این پل رو در هوا آویزون نگه داشتن و دنیای خیال رو به واقعیت تبدیل کردن. اما این پل قابل استفاده نبوده و جنبه تزئینی داره.

خونه UP در دنیای واقعی

دو بالن سوار بسیار خلاق و خوش ذوق، صحنه موثر و زیبای انیمیشن آپ، وقتی که پیرمرد عاشق صدها بادکنک رو به خونه وصل کرده و به کمک اونا خونه مشترکشون با عشقش رو در آسمون به پرواز در می آورد رو در دنیای واقعی بازسازی کردن.

اونا ۳۰۰ بالن رنگی و بزرگ رو به یه خونه کوچیک وصل کرده و خودشون درون خونه، به آسمون پرواز می کنن. هنرنمایی این دونفر در زمان اجرا از شبکه نشنال جئوگرافیک پخش شده و مورد توجه افراد زیادی در دنیا قرار گرفت.

شناور بودن زرافه تاکسیدرمی شده با به کار گیری بادکنک

مطلب دیگر :   باکس آفیس آخر هفته منتهی به ۵ شهریور؛ بدترین رکورد اکران سال ۲۰۱۷

این اثر هنری در استودیوی جیمز پرکینز نصب شده.

صندلی آویزون

این صندلی آویزون که این توهم رو بوجود میاره که به هیچ جا وصل نیس، به وسیله استودیوی هنری ژاپنی h220430 طراحی و ساخته شده.

میز ناهار خوری آویزون با بادکنک

این میز ناهار خوری که به وسیله هنرمندی موسوم به «کریستوفر دافی» طراحی شده هم این توهم رو بوجود میاره که شیشه روی بادکنکایی سوار شده که هر اون احتمال ترکیدن رو دارن. طرح این بادکنکا هم از کارتون آپ ملهم شدن.

پرواز عروس با بادکنک

اینکه بشه با یه دسته بادکنک در هوا شناور بوده و حرکت کرد، آرزوی باحال خیلی از کودکان می تونه باشه. بخاطر این یه موسسه برگزاری مراسم عروسی با در نظر گرفتن این آرزوی دست یافتنی، امکان این کار رو واسه عروسا آماده می کنه.

نمایشگاه بادکنکای آپ

در سال ۲۰۱۶ میلادی، یه هنرمند معلول با به کار گیری ۲۰ هزار بادکنک هلیومی در کلیسای سنن لئونارد به آسمون بلند شد.
این پرفورمنس هنری ۴۸ ساعت ادامه داشت و در جهت پشتیبانی از هنرمندان ضعیف جسمی برگزار شده بود.

صندلی شناور

این صندلی هم به وسیله هنرمند ژاپنی موسوم به «استاتوشی ایتساکا» طراحی شده و به این طور انگار به وسیله ۱۰ بادکنک هلیومی در هوا شناوره. این صندلی بسیار مقاوم تر از اون چه به نظر می رسده و از پلاستیک تقویت شده فایبری ساخته شده.

خونه UP در دنیای واقعی

این خونه شناور در هوا که در تصویر می بینین هم دقیقا مشابه انیمیشن آپ ساخته شده؛ فردی به نام جاناتان تراپ اولین فردی بود که در جشنواره بالن سواری کشور مکزیک، با به کار گیری بادکنکای هلیومی یه خونه کوچیک رو در آسمون به پرواز در آورد.