۱۰ چای لاغری که در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به تناسب اندام می‌رسانند

چای پس از آب محبوب‌ترین و عادی‌ترین نوشیدنیه که بیشتر مردم در سراسر جهان اونو مصرف می‌کنن. چای در مدل‌های مختلفی مثل مشکی، سبز یا سفید عرضه می‌شه. دمنوش‌های گیاهی هم در همین دسته قرار می‌گیرند و  با طعم و عطرهای متنوعی که دارن طرفداران بسیاری واسه خود دست و پا کرده‌ان.

اما فارغ از طعم خوب، بعضی از دمنوش‌ها و چای‌ها واسه آب کردن چربی‌های شکم بسیار به درد بخور و کاربردی هستن. پس از چندین هفته مصرف این چای‌ها اثرات معجزه‌آسای اونا در تناسب اندام رو مشاهده می کنین.

واسه آشنایی با ۱۰ چای لاغری که در سریع‌ترین زمان ممکن شما رو به تناسب اندام می‌رسونن در ادامه با ما همراه باشین.

۱- چای بادرنجبویه

بادرنجبویه یه جور دمنوش گیاهیه که خاصیت آرامش‌بخشی و آرامش درد داره و یکی از بهترین چای‌ها واسه پاکسازی عمومی بدن بشمار می‌رود.

بادرنجبویه جزو خونواده نعنافلفلی‌هاست و از ویژگی‌های اون می‌توان به کاهش استرس، بهتر شدن وضعیت خواب، تقویت پوست و مو اشاره کرد.
این چای هم اینکه واسه کسایی خوبه که می‌خواهند سیستم گوارش بدن خود رو بهتر کرد و به پاکسازی داخلی بپردازند.

بادرنجبویه دلیل تسریع روند هضم غذا می‌شه. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه مقوی به پاکسازی جریان خون و دفع سموم می‌‌پردازه و هورمون‌های مربوط به شکم رو تحتِ کنترل داره به کاهش اشتها کمک می‌کنه.

دارچین بوی شیرین و باحالی داره و در خیلی از غذاها و دسرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. چای دارچین به‌طور طبیعی به کاهش کالری‌های بدن و اندازه قند خون کمک می‌کنه. همین امر باعث می‌شه تا فرد با سرعت بیشتر لاغر شه.
مصرف منظم چای دارچین به پاکسازی و تقویت سیستم گوارش بدن هم کمک می‌کنه و می‌توان از اون به عنوان دارویی معجزه‌آسا واسه تناسب اندام استفاده کرد.
دارچین به‌خاص چربی‌های شکم رو آب می‌کنه.

ترکیب پودر دارچین و عسل از تجمع چربی‌ها در بدن پیشگیری می‌کنه و متابولیسم بدن رو هم افزایش می‌دهد.

ماده‌ای موسوم به سینامالدئید در دارچین هست که شامل مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدن‌های پلی‌فنوله.

زردچوبه خواص بیشماری واسه سلامتی بدن آدم داره.
تا حد ممکن از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنین. از جمله امتیازات مصرف همیشگی زردچوبه باید به افزایش متابولیسم بدن، کاهش التهاب و نابود کردن چاقی مفرطه. این ادویه زردرنگ واسه نابود کردن آسیب‌های متابولیک بدن هم خیلی خوبه.

آنتی‌اکسیدان موجود در زردچوبه کورکومینه که همون ماده رنگی زردچوبه س. این ماده التهاب سلول‌های بدن رو از بین می‌برد.

لیمو و زنجبیل واسه تقویت سیستم گوارش و افزایش متابولیسم بدن بسیار به درد بخور هستن. جالبه بدونین این دمنوش سه برابر بیشتر از قهوه می‌تونه سیستم ایمنی بدن شما رو تقویت کنه.
این ترکیب هم اینکه شامل مقدار زیادی ویتامین C هستش.

هم اینکه، زنجبیل توانایی تنظیم قند خون رو داره و در نتیجه واسه کنترل اندازه گرسنگی و کاهش اشتها می‌تونه بسیار به درد بخور فایده باشه.

چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها واسه لاغریه. به این خاطر که این چای شامل مقدار زیادی کاتچینه. کاتچین یه جور آنتی‌اکسیدان طبیعیه که می‌تونه سوخت‌وساز بدن رو بهتر کنه و سوختن چربی رو سریع‌تر کنه؛ مخصوصا چربی‌های شکم.

هم اینکه شامل مواد بایواکتیو مثل کافئین و EGCGه که تاثیر بسیار زیادی در متابولیسم بدن داره.

چای سبز هم اینکه دلیل افزایش هورمون‌های مسئول  سوختن چربی در سیستم داخلی بدنه. اینطوری که چربی بیشتری در جریان خون تولید و اونو به انرژی تدیل می‌کنن.

۶- چای Puerh

Puerh یه جور چای مشکی چینیه که در استان یونان چین کشت و برداشت می‌شه. این چای پس از تخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین فرایندهای شیمیایی باعث می‌شه تا این چای مشکی خواص زیادی پیدا کنه. Puerh  رو در آفتاب خشک می‌کنن.

مطلب دیگر :   عسل مانوکا؛ معجزه‌ای برای درمان زخم‌ها و ترمیم بافتهای مرده پوست

این چای خاصیت آرامش‌بخش داره و بهتره بعد از غذا خورده شه.
هر چی زمان نگهداری اون طولانی‌تر شه، عطر چای بیشتر می شه.

آزمایشات مختلفی هم جهت با نقش چای Puerh در لاغری انجام شده و مشخص شده مواد تشکیل دهنده چای، در تسریع روند تولید چربی به انرژی نقش بسیار مهمی دارن. این موضوع از تجمع چربی‌ها در بافت‌های بدن پیشگیری می‌کنه .

هم اینکه به کم شدن تری‌گلیسیرید خون و قند خون هم پیشگیری می‌کنه.

۷- چای مشکی

چای مشکی چای عادی و محبوب ایرونی‌هاست. این نوشیدنی شامل موادیه که در چای سفید یا سبز یافت نمی‌شه. اما چای مشکی هم مثل چای سبز خاصیت لاغرکنندگی داره.
چای مشکی شامل مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان موسوم به فلاونوئید و پلی‌فنوله که در کاهش وزن نقش بسیار موثری دارن.

پلی‌فنول در چای مشکی به ساخت اسیدهای چرب کوتاه کمک می‌کنه. اونا هم دلیل افزایش متابولیسم می‌شن.

۸- چای اولانگ

اولانگ یه جور چای چینیه که قبل از خشک کردن یکم تخمیر شده.
این چای بیشتر شامل میوه‌های خشک و عطر زیادیه و طعم منحصربه فردی داره.
این چای هم مثل نمونه‌های بالا روند سوختن چربی در بدن رو تسریع می‌بخشه و در نتیجه به کاهش وزن و افزایش تناسب بدن کمک زیادی می‌کنه.

پلی‌فنول‌های موجود در این چای سرعت سوخت و ساز بدن رو افزایش می‌دهد و همین امر دلیل از دست دادن وزن می‌شه. چای اولانگ شامل کافئین و کاتچینه. این دو ماده در همکاری با همدیگه به افزایش متابولیسم بدن و سوزوندن هر چی بیشتر چربی‌های بدن کمک شایان یمی‌کنن.

۹- چای سفید

چای سفید روند خشک شدن بسیار آرومی داره و وقتی گیاه هنوز خیلی جوونه برداشت می‌شه. طعم این چای در مقایسه با بقیه چای‌ها بسیار متفاوت و تقریبا شیرینه. در تحقیقات مختلفی که انجام شده ثابت شده این چای سلول‌های سرطانی رو از بین می‌برد.

اندازه کاتچین موجود در چای سفید و چای سبز با هم برابره و هر دو به یه اندازه به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنن.

هم اینکه، چای سفید از شکل‌گیری سلول‌های چربی هم پیشگیری می‌کنه. هم اینکه این موجب تسریع روند چربی‌سوزی می‌شه.

۱۰- چای رویبوس 

دمنوش رویبوس از برگ‌ها و ساقه‌های نازک یه جور گیاه آفریقایی موسوم به Aspalathus جفت و جور می‌شه. این دمنوش واسه سلامت هر چی بیشتر بدن خیلی خوبه. در تحقفیقات گذشته هم ثابت شده که واسه لاغری و حفظ تناسب اندام هم چای مناسبیه. این دمنوش شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آسپالاتین و نوتوفاگینه که هر دو مسئول نابود کردن رادیکال‌های آزاد اکسیژن هستن که واسه بدن مضر بوده و به ساختار DNA ضربه وارد می‌کنن.

هم اینکه، این آنتی‌اکسیدان‌ها به تنظیم قند خون و انسولین کمک زیادی می‌کنن. این چای شیرین و کم‌کالریه و می‌تونه بهترین جانشین واسه نوشیدنی‌های شیرین باشه.

دمنوش رویبوس به تنظیم گلوکز خون هم کمک می‌کنه و با کم شدن اندازه اشتها از مصرف کالری‌های اضافه پیشگیری می‌کنه.

۱۱- چای ماتچا

چای Matcha که به عنوان پودر چای هم شناخته می‌شه از گیاهی چای سبز بدست میاد. فرقش اینه که ماتچا در مورد تناسب اندام و  لاغری بسیار قوی تر از چای سبز عمل می‌کنه. ۱ گرم از این چای حدود ۳ واحد کالری داره.

هم اینکه، مثل چای سبز، پودر چای شامل مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدانه که به دفع سموم بدن، بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب و ورم در سیستم داخلی بدن کمک می‌کنه.