رکورد شکنی تاریخی شاخص کل: روز ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بورس ایران

شاخص کل بورس ایران در ۲۱ شهریور ماه، رکورد تاریخی از خود به جای گذاشت و کام تعداد خیلی از سهامداران رو شیرین کرد.
رشد عجیب شاخص کل در آخرین چهارشنبه معاملاتی شهریور ماه در حالی انجام شد که بیشتر نمادا در گروه های جور واجور با رنگ سبز و بعضی وقتا صف خرید همراه شده بود و این وضعیت دلیل شد تا در ۲۱۹ هزار نوبت، بیشتر از ۱۱۰۰ میلیارد تومن سهام ظرف ۳ ساعت مورد معامله قرار بگیره و شاخص کل بیشتر از ۶۴۰۰ واحد مثبت شه.

در حالی که بازار ملک، ارز و سکه و طلا در روزای گذشته، روند افزایشی رو دنبال می کنه و هر  چه به ۱۳ آبان، تاریخ شروع  دور دوم تحریمای نفتی و بانکی نزدیک میشیم، اشتیاق زیاد شدن قیمت در بازارهای موازی بیشتر می شه، اما بازار بورس که تا حدودی نماد اقتصاد کشور هستش، تماشاگر جذب بخشی از نقدینگی بازار تو یه روز تاریخی با رکورد شکنی جدید بود. یکی از نکته های مهم این روز، صف خرید بودن میلیونی خیلی از نمادهای موثر پترو-پالایشی بود که از افزایش اندازه ارز و تسعیر اون، سود زیادی به که شغدیر و پارس از اون جمله هستن.

در این روز  عجیب، نماد بیشتر شرکتای خودروسازی از خپارس و خساپا گرفته تا خزامیاد و قطعه سازیا هم در صف خرید و سبز رنگ بود و اشتیاق خرید تا ساعت ۱۲:۳۰ بر پا بود. احتمال زیاد شدن قیمت خودرو و تغییر در روند سودسازی و آینده شرکتای خودرویی دلیل تمایل دوباره سهامداران حقیقی و حقیقی به شرکتای خودروساز شد.
هر چند در این روز، تماشاگر فروش گسترده حقوقی و خرید گسترده سهامداران حقیقی در سهامای خودروسازی هم بودیم. طوریکه سهام شرکت خودروسازی ساپیا که حتی پس از پیش فروش چند روز پیش، منفی شده بود!، امروز با ۱۸۳ میلیون سهم معامله شده، قیمتش از مرز ۱۲۰ تومن گذشت که بالاترین قیمت تو یه سال گذشته هستش.

وضعیت معاملات روز تاریخی

پشیر ، سپاه ها ، ستران ، حتوکا ، سهگمت ، وتجارت ، وبملت ، رمپنا ، سشرق ، بکاب ، وخارزم ، ثنوسا ، دکوثر ، کترام ، دسبحان ، وصندوق ، شیراز ، ثفارس ، شفارس ، ساراب ، لسرما ، وسپه ، خنصیرا ، کرماشا ، کپارس ، غپینو ، وصنعت ، شوینده ، پکویر و  غمهرا  به دلیل تغییرات بیشتر از ۲۰ درصدی ، بکام ، کدما، کلوند ، ونفت و  سبهان به دلیل تغییرات ۵۰  درصدی سپ  و  غمارگ به دلیل افشای اطلاعات مهم گروه الف و  کاوه ، دارو ، فخاس ، کگل ، کنور ، کچاد ، فولاد ، سپ  و فخوز  به دلیل افشای اطلاعات مهم گروه ب متوقف شدن.

مطلب دیگر :   باکس آفیس آخر هفته منتهی به ۵ شهریور؛ بدترین رکورد اکران سال ۲۰۱۷

در مقابل نمادهای  شپارس ، شپاکسا ، کلوند، تکمبا ، قپیرا ، قشهد ، قمرو ، سفارس ، وصنا ، ونفت ، غچین ، خرینگ ، بنیرو ، سغرب ، دارو ، کاوه ، لابسا و ددام بازگشایی شدن.

براساس این گزارش، نمادهای شرکتای معاملاتی ، فولاد مبارکه اصفهان « فولاد » با ۷۰۸ واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس «فارس » با ۵۰۲ واحد ، معدنی و صنعتی گل¬گهر « کگل » با ۴۹۶ واحد پتروشیمی پارس «پارس » با ۲۵۸  واحد ، معدنی و صنعتی چادرملو « کچاد » با ۲۴۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان « پارسان » با ۲۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت رو بر بازار امروز داشتن.

روند صعودی شاخص کل و نزدیک شدن به کانال ۱۶۰ هزار واحدی نشون میده که بازار بورس به عنوان محرک اشتغال و کارآفرینی و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، میتونه بازم نقش موثر خود رو در اقتصاد نفتی ایران خوب اجرا کرده و با پیشرفت وسایل معاملاتی و تسریع و آسون کردن سهامداران حقیقی در جهت ورود دراز مدت در اون، میشه در انتظار سودهای خوبی در ماه های آینده بود.

اگه می خواید وارد بازار بورس شده و شمام به اندازه توان اقتصادی و علم و اطلاعات خود از این بازار جور واجور بهره مند شید، پیشنهاد میکنیم که با دریافت یه کد بورس از راه ۱۰۷ کارگزاری رسمی در ۳۱ استان کشور دست به کار شین. بعد روند معاملات آنلاین رو فرا گرفته و کلیات بازار سرمایه رو از سایت رسمی شرکت بورس دانلود و بخونین.

ورود به بورس با ۱ میلیون ریال شدنیه و شما می تونین خوب کارکرد خرید و فروش و انجام معاملات و قوانین رو خوب در چند ماه یاد بگیرین. همونجوریکه قبلا در سلسله حرفای معرفی فرصتای خرید و فروش و سهامداری و سرمایه گذاری در بورس در ما مطرح کردیم، بورس باز موفق بیشتر از توان مالی، نیاز به مهارت معاملاتی، آشنایی با فوت وفن تابلو خوانی و روانشناسی بورس و از همه مهمتر، صبوری سیستماتیک است.

اگه مجهز به عناصر چهار گانه اشاره شده هستین، ورود شما به بازار بورس ۹ میلیون نفری ایران رو در روزای آینده شادباش می گم.