ارز دیجیتال چیست و چگونه به بازار ارزهای دیجیتال وارد شویم؟

 ارز دیجیتال


ارزهای دیجیتال می‌توانند نحوه نگرش مردم نسبت به پول را به طور کلی دگرگون نمایند. معرفی و صعود ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و هزاران ارز دیجیتال دیگر که تنها به شکل الکترونیکی وجود دارند، باعث شده است بانک های مرکزی کشورهای مختلف در رابطه با نحوه عملکرد و چگونگی ارایه ارزهای دیجیتال ملی تحقیق کنند.

ارز دیجیتال به هر گونه ارزی اطلاق می‌شود که منحصرا به صورت دیجیتالی وجود داشته باشد. اکثر ارزهای رایج کنونی نیز فرم دیجیتالی دارند که هم اکنون سیستم‌های مالی اکثر کشورهای جهان را تحت سلطه خود گرفته‌اند.

برای مثال تنها 10 درصد از دلارهای آمریکا به صورت کاغذی و فیزیکی در گردش بوده و مابقی آن به صورت دیجیتال در حساب‌های ارزی بانک نگهداری می‌شود. هر گاه شما با موجود حساب بانکی خود به خرید آنلاین مبادرت می‌نمایید، عملا از گونه‌ای ارز دیجیتال استفاده کرده‌اید؛ به عبارت دیگر شکل دیجیتال پول‌های خود را برای دریافت یک خدمت یا کالا مبادله کرده‌اید.

چیزی که ارزهای دیجیتال را از شکل الکترونیکی پول و ارزهای رایج موجود در حساب‌های بانکی جدا می‌کند، عدم وجود هیچ‌گونه شکل فیزیکی برای ارزهای دیجیتال است. برای مثال شما می‌توانید هر گاه که اراده کنید به یک دستگاه خود پرداز مراجعه کرده و پول‌های خود که به صورت الکترونیکی در حساب بانکی شما ذخیره شده‌اند را به صورت فیزیکی و کاغذی دریافت نمایید. اما چنین امکانی برای ارزهای دیجیتال وجود نداشته و این ارزها را تنها می‌توان ارز راه‌ها و درگاه‌های الکترونیکی مبادله کرد.

 

 

مزایای ارزهای دیجیتال

اما دیجیتال بودن تنها مزیت این ارزها نیست، به عبارت دیگر بزرگترین مزیت این ارزها غیر متمرکز بودن آنان است. بدین معنی که بر خلاف سایر ارزهای کنونی که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به‌طور مستقیم بر روی بها و نحوه عرضه آنها نظارت می‌کنند، ارزها دیجیتال فارغ از هرگونه کنترل مرکزی هستند. به‌نحوی که هیچ نهادی به‌صورت مستقیم بر روی آنها کنترلی ندارد و بهای آنها را نیروی‌های بازار یا همان عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند.

از این رو ارزهای دیجیتال بهای بین‌المللی ثابتی دارند و به هیچ جغرافیای خاصی محدود نبوده و می‌توان به‌راحتی در هر جای جهان مورد استفاده قرار گیرد.

اما چنین آزادی عملی برخی از بازارهای مالی سنتی را با چالش‌هایی مانند خروج سرمایه رو به رو کرده است.

بنابراین به‌دنبال عرضه موفقیت‌آمیز ارزهای دیجیتال غیر متمرکز، بسیاری از بانک‌های مرکزی در نقاط مختلف جهان در حال تحقیق برای نحوه ارائه و به‌کارگیری ارزهای دیجیتال متمرکز و تحت نظارت بانک هستند.

 

از دیگر مزایای ارزها می‌توان به فناوری‌های استفاده شده در ساخت، عرضه و مبادله آنها اشاره کرد. ارزهای دیجیتال بر پایه یک فناوری تحت عنوان بلاکچین معرفی شده‌اند.

به‌طور ساده این فناوری به‌صورت پایگاه داده‌ای عمل می‌کند که شامل فهرست سوابق تراکنش‌های آن ارز دیجیتال بوده و به‌صورت مداوم در حال رشد است.

به‌عبارت دیگر با انجام تراکنش‌ها و مبادلات جدید، داده‌های جدید به سوابق ثبت شده اضافه می‌شود. سوابق تراکنش‌ها در این فناوری به عنوان بلاک یا همان بلوک شناخته می‌شوند. به‌منظور افزایش امنیت داده‌ها، خود این بلاک‌ها با استفاده از فناوری‌های رمزنگاری به یکدیگر متصل می‌شوند.

از این رو گاهی به ارزهای دیجیتال رمز ارز نیز گفته می‌شود. بلاکچین‌ها در یک شبکه ایجاد شده توسط نود یا گره‌هایی که شبکه‌ای همتا به همتا را ایجاد می‌نماید، قرار می‌گیرند. این شبکه همراه با بلاکچین یا زنجیره بلاک ذخیره شده بر روی آن، پایگاه داده‌ای مشابه با یک دفتر کل مبادلات که به‌صورت مرسوم توسط حساب‌داری‌ها استفاده می‌شود را ایجاد می‌کنند که به آن دفتر کل توزیع شده اطلاق می‌شود.

توزیع شده بودن این دفتر بدین معنی است که تمامی نودها یا گره‌ها به‌طور همزمان به آن دفتر دسترسی مستقیم داشته و هیچ کپی مخصوصی از آن برای نودها ایجاد نمی‌شود. از این رو اصطلاحا این دفتر را توزیع شده میان گره‌ها می‌خوانند.

دوره جامع آموزش ارز دیجیتال

محبوبیت فراوان ارزهای دیجیتال باعث شده است که هر روز به شمار این ارزها اضافه شود، در واقع تعداد این ارزها در پاییز سال کنونی به بیش از 7000 مورد رسیده است. چنین رشد و محبوبیتی به‌نوبه خود منجر به ایجاد صرافی‌های متعدد برای خرید و فروش این ارزها شده است.

مطلب دیگر :   بهترین محله های تورنتو برای زندگی کردن

هر کدام از این صرافی‌ها یک سری خدمات مختلف را ارائه می‌کنند و کارمزدهای متفاوتی را از کاربران دریافت می‌نمایند. همچنین گاهی برای جذب کاربران جدید و یا حفظ کاربران قبلی نیز تشویق‌هایی در نظر گرفته‌اند.

برای خرید و فروش و مبادله این ارزها و ارتباط با بلاکچین کاربران به محصول دیگری به نام کیف پول نیاز دارند که همان گونه از نام آن مشخص است، محلی را برای ذخیره ارزهای دیجیتال کاربران فراهم می‌کند.

کیف پول‌ها نیز از سرعت رشد رمز ارزها و صرافی‌ها باز نمانده و هم اکنون شرکت‌های مختلفی کیف پول‌های متنوعی ارائه می‌کنند. نوع اول این کیف پول‌ها مدل‌های نرم‌افزاری بوده که تنها به‌صورت نرم‌افزار بر روی دستگاه‌های دیجیتال مانند دستگاه‌های تلفن‌های همراه و یا کامپیوترها قابل ارائه هستند.

نوع دوم این کیف پول‌ها به‌شکل فیزیکی هستند که به‌صورت یک دستگاه دیجیتال مستقل به فروش می‌رسند. نهایتا نوع سوم این کیف پول‌ها به‌صورت کاغذی  ارائه شده‌اند که داده‌های ارزهای دیجیتال کاربران را به صورت پرینت شده بر روی کاغذ ذخیره می‌کنند.

با در نظر گرفتن چنین پیچیدگی و بازار بزرگی، قطعا آموزش رمز ارز یکی از ملزومات ورود به این بازار در نظر گرفته می‌شود. از این رو نهادهای متفاوت برای کمک به کاربران جهت ورود موفقیت‌آمیز به بازار ارزهای دیجیتال و همچنین بهره‌مندی حداکثری از آن، محصولاتی را تحت عنوان دوره آموزش ارز دیجیتال ارائه می‌نمایند.

 

 

چگونه بدون خرید ارز دیجیتال کسب کنیم

 

علاوه بر خرید مستقیم ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها راه‌های دیگری نیز برای به دست آوردن این ارزها وجود دارد که شناخته شده‌ترین آنها استخراج ارز است.

اما استخراج کردن ارز دیجیتال فرآیندی هزینه بر بوده و بسیاری از کاربران به دنبال راه‌های دیگری هستند.

سهولت کار با ارزهای دیجیتال باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها برای جذب کاربران از ارائه ارزهای دیجیتال به‌عنوان تشویق استفاده نمایند. بازی‌ها مثال بارزی از این محصولات هستند که برای جذب کاربران جدید ارز دیجیتال ارایه می‌دهند.

از بهترین بازی‌های ارز دیجیتال، می‌توان به بازی‌هایی مانند سندباکس و مانا و Coin hunt world،‌ Fantom wolf game اشاره کرد.

تمامی بازی های نام برده شده این امکان را برای شرکت کنندگان فراهم کرده اند تا با شرکت در آن ها، به ازای جایزه، رمز ارز و ارز دیجیتال دریافت کنند. شما می توانید برای دریافت ارز های دیجیتال، بهترین بازی های ارز دیجیتال را نصب و در آن ها شرکت نمایید.

بهترین بازی های ارز دیجیتال، برای سلیقه ای مناسب می باشند. این بازی ها اغلب به صورت انفرادی و یا گروهی انجام می شود. لازم است بدانید که قوانین و مقررات هر بازی با دیگری کاملا متفاوت است.

متاورس چیست؟

متاورس به طور خلاصه، اَبَر مجموعه‌ای از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت تشکیل شده است. به عنوان مثال، متاورس رو یک شهربازی مجازی تصور کنید که درون آن هیچ محدودیتی در اندازه و خلاقیت وجود نداره و شرکت‌ کننده های آن، با هزاران کاربر دیگه، میتوانند به صورت یکپارچه از یک مکان به مکان دیگری حرکت کنند.

 

 

 

در این محل، از ارزهای دیجیتال متاورس برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌شود. به طوری که بیشتر افراد توی این حوزه اعتقاد دارند که Metaverseتا حدودی، رؤیای نسل بعدی و آینده اینترنت خواهد بود.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس https://hashamban.com مراجعه کنید