Comments: 0 Posted by: ادمین Posted on: دسامبر 14, 2019

، هسته اصلی هر است. این هسته اصلی، چه بیمه نامه عمر یا یه ماشین لباس شویی باشه و چه خدمات پهنای باند اینترنت، محصول، عرضه کالای شرکت به مشتریاس. این محصول، می تونه شامل جنبه های فیزیکی و محسوس و جنبه های نامحسوس یا کمتر محسوس، مانند وگارانتی(ضمانت نامه)، گزینه های انتخابی، و خدمات پس از فروش باشه. پس، محصول یه بسته کلیه که شما به مشتریان خود عرضه می کنین.

شما می تونین اجناس رو هم از راه فیزیکی و هم از راه خدماتی که شرکت شما به خاطر پشتیبانی از محصول ارائه می کنه، جدا بسازین.

متمایزسازی فیزیکی اجناس، شامل موارد زیر می شه:

  • شکل محصول: اندازه، تصویر، ساختار فیزیکی. مثلا، روکش کپسول و دوز آسپرین.
  • ویژگی­ها محصول: مثلا، وسایل جدید ویرایش متنی یه برنامه پردازشی ورد.
  • کیفیت کارکرد محصول: در سطحی از کارکرد که مشخصه اصلی محصوله.
  • کیفیت یکی بودن محصول: درجه و میزانی که در اون، تموم واحدهای محصول کارکرد برابری دارن.
  • دووم موندگاری محصول: از اجناس، انتظار موندگاری در شرایط طبیعی یا پر فشار می­رود.
  • توانایی اطمینان محصول: احتمال اینکه محصول خراب نباشه، یا بد کار نکنه.
  • تعمیر پذیری محصول: سهولت تعمیر محصول، در شرایطی که محصول خوب کار نکنه.
  • سبک محصول: ظاهر و قیافه محصول.
  • طراحی محصول: روشی که در اون تموم کیفیت­های گفته شده، باهم و در کنار هم کار می­کنن. (به کار گیری محصول آسون، ظاهر اون قشنگتر و عمرش طولانی باشه).

جدا سازی خدماتی اجناس، شامل موارد زیره:

  • نصب: کارکرد مناسب محصول و توانایی به کار گیری محصول در محل مورد نظر.
  • آموزش مشتری: آموزش مشتری جهت به کار گیری محصول، بوسیله شرکت.
  • مشاوره به مشتری: اطلاع رسانی یا خدمات پژوهشی به مشتریان، بوسیله شرکت.
  • نگهداری و تعمیر: کمک به مشتریان، واسه نگهداری از محصول در شرایط خوب کاری.

طراحی واقعی از محصول یا خدمت، باید با درک عمیق از نیازها، خواسته¬ها، و رضایت از مبلغ پرداختی بوسیله مشتری و هم اینکه، از راه شناخت بازار و تحقیقات انجام بشه.

 

  • Follow