تصورات غلط رایج در سئو – بخش پنجم: سئو فقط به معنای رتبه گرفتن است!

مطمئنم هممون اون دسته از تبلیغات رو که قرار گرفتن در رتبه یه گوگل رو واسه ما ضمانت می کردن به یاد میاریم؛ اما هیچکدامشان نمی گفتن که این این کار رو می کنن که چه؟! آخر با چه هدفی باید رتبه بگیریم؟

– Alisa Meredith

بیشتر از این که نگرانی افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل رو داشته باشین، باید تلاش کنین به کیفیت سایت تون و محتوایش فکر کنین! در این صورت، خوانندگان محتوای شما، با اشتراک گذاری محتواتون مشتریان بیشتری واسه شما میارن.

با این که رابطه مستقیمی بین اندازه کلیک دریافتی و رتبه ی ما در نتایج جستجوی گوگل هست، ولی رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل هیچوقت نمی تونه هدف اصلی و پایانی ما باشه!

۸۰ کلیک ها واسه ۳ رتبه نخسته!

تحقیقات روی رفتار کاربران در موتورهای جست و جو نشون می دهد که مردم بیشتر از همه به ۵ رتبه اول (به خصوص ۳ رتبه اول) یافته های جست و جو اهمیت میدن (چیزی در حدود ۸۰ درصد از کلیک ها!).

این حرف فقط در مورد صفحه اول یافته های جست و جو نیس! مثلا در صفحه دوم گوگل هم شرایط به گونه ای ست که بیشتر کلیک ها واسه ۵ رتبه اول و به خصوص ۳ رتبه اول می باشه.

در هر صورت، واسه موفقیت فقط شما ممکنه که بتونین در خیلی از کلمات رتبه بگیرین، کلی هم ترافیک جذب کنین، اما حتی یه قِران هم پول درنیاورید!! واقعا این همون چیزی ست که می خواستین؟ بعید می دانیم!

تصویر غلط: رتبه بهتر، ترافیک بیشتر!

این یه تصور غلط در می باشه که رتبه بهتر یعنی ترافیک بیشتر! مردم ممکنه شما رو در رتبه بندی یافته های جست و جو ببینن، اما اصلا دلیل نمی شه که روی نتیجه ی وب سایت شما حتما کلیک کنن!

عوامل زیادی بر این مورد تاثیر داره، مثلا ممکنه:

  1. روش هدف دار انتخاب کلمات کلیدی نادرستی انتخاب کرده اید.
  2. توضیحات متای ضعیف و غیر جذابی دارین که باعث می شه مخاطب فکر کنه به دردش نمی خورید.

واسه حل این مشکل می تونه به این مقاله مراجعه کنین تا روش هدف دار بهتری واسه انتخاب کلمات کلیدی مربوط به کار و کاسبی تون داشته باشین. هم اینکه با به کار گیری توضیحات متای مناسب، CTR خود رو زیاد کنین.

 

  • Follow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *