Comments: 0 Posted by: Posted on:

قبلا این جوری این بود که تا می توانی لینک بساز! هر چی بیشتر بهتر! اصلا هم لازم نبود که حتما و حتما بررسی کنیم که این لینک ها از کجا می آیند؟ کسی دامنه هایی رو که به وب سایتش لینک میدن، زیاد بررسی نمی کرد و اولویت بر تعداد بک لینک ها بود. همراه باشین.

البته این نکته رو بدونین که لینک سازی (Link Building) هنوزم یکی از ۵ عامل اصلی و بسیار مهم پروسه سئو به حساب میاد؛ اون چه که تغییر کرده، اینه که باید کمی در چگونگی ی لینک سازی، روشمان رو تغییر بدیم.

تصویر، برگرفته از Searchmetrics

May سال ۲۰۱۳ هم که گوگل الگوریتم پنگوئن ۲ رو نشون داد، دیگه تغییر واجب شده بود! امروز دیگه وقت اون رسیده که بر کیفیت لینک ها تمرکز کنیم نه تعداد اون ها!

هر زمان که این موضوع مطرح می شه، این سوال تو ذهن خیلی ها به وجود میاد که:

«بر کدوم یکی سرمایه گذاری کنم بهتره؟ لینک سازی یا مدیریت (و تولید) محتوا؟»

بک لینک ها یکی از مهم ترین بخش های اعتبار وب سایت تون در پیش گوگل می باشن. اما اگه به ما بگید که سرمایه ای دارم که واسه وب سایتم خرج کنم، ما به شما می بگیم:

«یه نفر رو استخدام کن که واسه وب سایتت محتوا تولید کنه!»

وقتی شرکت های جور واجور، آدمایی رو به خاطر لینک بیلدینگ استخدام می کنن، در واقع با این کارشون بر تعداد بک لینک ها تمرکز می کنن، اگر بازی سئو فرق کرده (و خیلی وقته که فرق کرده!)؛ شما باید تمرکزتون رو روی منابع در رابطه و متنوعی بذارین که به شما لینک بدن.

وقتی که شما روی محتوا سرمایه گذاری می کنین، این محتوا می تونه واسه خیلی از صفحات وب، بلاگ ها، شبکه های اجتماعی و… استفاده کرده شه و تعداد قابل قبولی لینک به درد بخور و در رابطه به شما بدن (همونجوریکه این اتفاق واسه بارها می افتد).

 

منابع:

  • Hubspot
  • Searchmetrics
  • Searchengineland

مقالات خیالات غلط عادی در سئو:

  • تصور غلط اول:
  • تصور غلط دوم:
  • تصور غلط سوم:
  • Follow