مهاجرت کاری به آذربایجان از طریق کار

 

مهاجرت کاری به کشور آذربایجان و دریافت اقامت اذربایجان یکی از راه‌های برتر مهاجرت به این کشور است. برای اینکه بتوانید به کشور آذربایجان از طریق کار مهاجرت کنید نیاز دارید که یک دعوتنامه یا پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما آذری در آذربایجان دریافت کنید بعد از آن می‌توانید برای دریافت ویزای کاری آذربایجان اقدام کنید. می‌توانید در سایت‌های کاریابی به دنبال کار مورد نظر خود بگردید و در کم‌ترین زمان ممکن شغل خود را پیدا کنید. انواع سایت‌های کاریابی در کشور آذربایجان وجود دارد که می توانید از طریق این سایت ها کار مورد علاقه و مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید.

متقاضیان می توانند با دریافت یک دعوتنامه کاری از یک کارفرما در آذربایجان وارد این کشور شوند و کار خود را شروع کنند. البته در مجوز کار باید مدت زمان مشخص کار قید شده باشد، در واقع کارفرما باید در دعوت نامه کاری خود یک مدت زمان مشخصی را برای کار در آذربایجان تعیین کند. شرایط لازم به منظور اخذ ویزای کار در آذربایجان عبارت است از:

سن متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال باشد.

نیروی کار مناسب برای اشتغال در آن موقعیت شغلی در جمهوری آذربایجان وجود نداشته باشد.

شرکت ها باید فرم مربوط به استخدام اتباع خارجی را تکمیل کرده باشند این فرم شامل نام شخص حقوقی، آدرس محل کار و مجوز تایید صلاحیت حرفه ای شرکت باشد.

کارفرما باید از اداره مهاجرت مجوز مربوطه را دریافت کند.

در صورتی که مجوز کار متقاضی مفقود شود اجازه کار وی لغو خواهد شد.

کپی سند تایید حق اقامت در جمهوری آذربایجان ارائه شود.

گواهی سلامت ارائه شود.

اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار ارائه شود.

مالیات ماهانه پرداخت شود.

متقاضی موظف است قبل از ورود به خاک جمهوری آذربایجان از اداره مهاجرت کشور خود مجوز خروج دریافت کند.

گواهی پزشکی به منظور مجوز کار در جمهوری آذربایجان ارائه شود.

گواهی مدارک تحصیلی که از موسسه های خارجی صادر شده است باید به تایید دولت جمهوری آذربایجان برسد. در صورت ناقص یا جعلی بودن مدارک، اتباع خارجی از کشور اخراج می شوند. اتباع خارجی باید مدارکی را به وزارت کار ارائه دهند که ثابت کند در پنج سال گذشته در تخصص مربوطه فعالیت داشته اند.

 

اخذ تابعیت آذربایجان از طریق تولد

کشور آذربایجان نیز مانند همه کشور‌ها برای اخذ تابعیت از قانون خون و خاک استفاده می‌کند. در قانون خاک، کودک پس از تولد در هر کشوری می‌تواند اقامت آن کشور را کسب کند. بیشتر کشور‌ها نظیر کشور آذربایجان پیرو قانون خون هستند. طبق این قانون، کودک باید دارای پدر و مادری با تابعیت آذربایجانی باشد که موفق به کسب اقامت کشور اذربایجان شود.

 

ایران نیز در زمینه اعطای تابعیت به کودک تازه متولد شده مانند بسیاری از کشور‌ها از قانون خون پیروی می‌کند؛ اما دارای یک تفاوت اساسی با سایر کشور‌ها می‌باشد. در کشور ایران، تنها در صورتی که پدر دارای تابعیت ایرانی باشد به فرزند نیز تابعیت این کشور ارائه می‌شود. در سایر کشور‌ها، در صورتی که مادر کودک نیز تابعیت کشوری را داشته باشد کودک نیز تبعه همان کشور محسوب می‌شود.

مطلب دیگر :   پلاستر ویژه والمش

 

شما برای کسب تابعیت از طریق تولد و قانون خون باید دارای شرایط زیر باشید:

کودک تازه متولد شده در آذربایجان، باید دارای حداقل یک والدین تابع کشور آذربایجان باشد. در این صورت می‌تواند بر اساس قانون خون تابعیت این کشور را دریافت کند.

در صورتی که هویت والدین کودک نامعلوم باشد و یا والدین وی در کشور آذربایجان پناهنده باشند، تابعیت آذربایجان به راحتی به کودک داده می‌شود.

والدینی که تابعیت آذربایجان را کسب کرده باشند می‌توانند برای کودکان زیر 14 سال خود نیز تابعیت این کشور را کسب کنند.

مهاجرت به آذربایجان از طریق سرمایه گذاری

جهت مهاجرت به کشور آذربایجان قدم اول دریافت مجوز اقامت موقت این کشور است. این مجوز می تواند از طرق مختلفی من جمله از طریق سرمایه گذاری به دست آید. اقامت آذربایجان با خرید ملک یکی از مورد استقبال‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور توسط ایرانیان است. مطابق قانون آذربایجان خارجی هایی که به صورت قانونی و حداقل به مدت دو سال در این کشور اقامت داشته اند می توانند درخواست اقامت دائم خود را به ثبت برسانند.

 

ویزای سرمایه گذاری آذربایجان به دو شکل سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور و یا سرمایه گذاری در بخش املاک و بانک ها تقسیم می شود. جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری در اقصاد، فرد متقاضی می بایست حداقل 500000 منات آذربایجان (در حدود 294000 دلار آمریکا) را در اقتصاد این کشور سرمایه گذاری نماید. در حالت دوم فرد متقاضی می تواند با در اختیار داشتن ملکی به ارزش حداقل 100000 منات (59000 دلار) و یا سپرده گذاری این مبلغ در بانک های آذربایجان، برای کسب مجوز اقامت موقت اقدام نماید. در این چنین مواردی قیمت ملک خریداری شده توسط آژانس های ارزیابی مستقل ارزیابی می شوند و قیمت قراردادی پرداخت شده به فروشنده ملاک نخواهد بود.

امیدواریم که این مقاله در خصوص نحوه مهاجرت کاری به کشور آذربایجان برای شما مفید بوده باشد. در خصوص اخذ ویزای کاری و انجام صفر تا صد کارهای مهاجرت به این کشور می توانید از متخصصان سایت نیولند مشاوره بگیرید.