مسیح و آرش

مسیح و آرش دو خواننده پاپ و موفق کشورمان می باشند .

 

آرش عدل پرور زاده 21 مرداد سال 1369 در تهران است. مسیح زاده 20 ازردیبهشت سال 1367 در شهر تهران است.

 

مسیح و آرش AP دو خواننده ی جوان و مشهور کشورمان متولد تهران هستند که از نوجوانی به خارج از کشور رفته و همانجا تحصیلات در رشته آهنگسازی داشتند و انواع ساز ها و سبک های جدید آواز و خوانندگی را در کنار استادان فرا گرفتند و بعد از چند سال دوباره به ایران بازگشتند. مسیح هم خیلی زود و از سن 16 سالگی وارد عرصه موسقی شد. او به همراه آرش به ترانه سرایی و آهنگسازی مشغول شد. او هم مانند برادرش موسیقی را نزد استادان بزرگ آموخته است.

 

فعالیت مسیح و آرش

 

مسیح و آرش، به انواع سازها در رشته آهنگسازی مسلط هستند. مسیح برادر بزرگ تر آرش است، همینطور آرش نوشتن را از مسیح یاد گرفته است. مشهورترین و پربازدیدترین آهنگ بیا بازم،  آهنگ مسیح و آرش است که یکی از آهنگ های ماندگار این دو خواننده شد. نام هنری مسیح و آرش Masih  و Arash Ap است.

 

نام کامل مسیح، مسیح عطاریان است. برادرش مازیار عطاریان نوازنده و خواننده است.

مسیح برادر بزرگتر آرش است و به گفته خود آرش نوشتن را از مسیح یاد گرفته است .معروف ترین و پربازدیدترین آهنگ ویژه مسیح و آرش ای پی آهنگ شنیدنی بیا بازم نام دارد که یکی از آهنگ های ماندگار این دو خواننده شد.

از قطعه ( دیوونه کن ) که در پاییز سال 1395 تحت لیبل شرکت ترانه شرقی به مدیریت محسن رجب‌پور و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بعد تمامی آهنگ های منتشر شده (تو که نیستی پیشم ، چه قشنگ ، آرومه دل و…) دارای مجوز وزارت ارشاد می باشند.

آهنگ های زیادی این دوبرادر اجرا کردن که یکی از مشهورترینشون اهنگ ببین زده به گلمون گرگ بعد رفتن تو برمون مرد مسیح و آرش که بین طرفداران سرو صدای زیادی کرده هست

 

مطلب دیگر :   اسرار موفقیت در کنکور چیست؟

مسیح از طلایه داران جوان سبک های تلفیقی و منفرد موسیقی و از مدرسین به نام این رشتهو متدینی حاذق است که تحصیلات خود را در زمینه آهنگسازی اعم از (تئو ری موسیقی ، هارمونی ، ساز شناسی ، ارکستراسیون) نزد اساتیدی چون جمشید اسماعیل زاده ، محسن الهامیان ، دکتر ایمان فرهودی ، دکتر براشنیکوف به پایان رسانیده وی همچنین به این مقال بسنده نکرد و در زمینه بافت شناسی موسیقی در حوزه شرق و غرب ، تبار شناسی ادبیات موسیقی و نیز اتنوموزیکولوژی ، دست به تحقیقات گسترده ای زده که در این زمینه ها از محضر اساتید ذکر شده ، بهره برده وی را به عنوان (AWIP) ، محقق و مدرس حوزه ادبیات بین الملل و عضو شاعر یاری داده که نتیجه آن همکاری آن دودر چند پروژه بزرگ فرامرزی با گروه های بین المللی به سرپرستی اشتاین مارک برگ و یوهان کریسلاگ هلندی می باشد.

 

مسیح و آرش AP در عرصه موسیقی و سبک R& B فعال هستند که تا به حال قطعاتی را در فضای مجازی و بدون مجوز منتشر کرده اند. بعضی از این آهنگ ها شامل« بیا بازم»،« هنوز همونم»،« خودتو برسون» و« دیوونه وار» هستند که در سال های اخیر از شبکه های مختلف و در فیلم های سینمایی بارها پخش شده اند. گونه ای از موسیقی که به وسیله آمریکایی های آفریقایی تبار در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ ابداع شد، ریتم و بلوز( rhythm& blues) نام دارد که مخفف آن، آر_ اند_ بی( R& B) می باش

 

برای اولین بار مسیح و آرش در سال ۹۷ تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل را با اجرای احسان علیخانی خواندند. در نوروز سال ۱۳۹۸ مسیح و آرش در برنامه تلویزیونی پر مخاطب عصر جدید حاضر شدند و ترانه گلی را به صورت زنده اجرا کردند.