ایجاد تیم های طراحی وب سایت موثر

ایجاد تیم های طراحی وب سایت موثر

زمانی که به تازگی در یک کسب و کار توسعه وب راه اندازی می کنید، می تواند واقعا وسوسه انگیز باشد که سعی کنید بیشتر (اگر نه همه) کار را به طور کامل به تنهایی انجام دهید. درک منطق کار سختی نیست: هر چه بیشتر کار را شخصاً تکمیل کنید، سود بیشتری را حفظ خواهید کرد، درست است؟ اما جنبه‌ای در این رویکرد وجود دارد که بسیاری از تازه واردان به این صنعت وقتی تصمیم می‌گیرند به جای پیوستن به یک آژانس معتبر، یک کسب‌وکار مستقل راه‌اندازی کنند، نادیده می‌گیرند: اگر بیشتر کار را خودتان انجام دهید، ممکن است تقریباً خرج کنید تمام وقت شما در حال کار است. به ناچار این به معنای شب های آخر، گالن کولا و پیتزاهای بی شماری است که در خانه تحویل داده می شود. در نهایت با چشم‌های قرمز، پوست بد و شکم متورم مواجه می‌شوید.ایران سایت قدیمی ترین شرکت طراحی سایت iransite.com در ایران

همچنین احتمالاً تقریباً به اندازه‌ای پول در نمی‌آورید، زیرا اگر در کد غوطه‌ور باشید و با مشکلات مشتری و کارهای بعدی سر و کار داشته باشید، نمی‌توانید انرژی زیادی را برای تولید سرنخ‌های مشتریان جدید صرف کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، بسیاری از این آگهی‌های انفرادی سوخته و تقریباً شکسته شده‌اند.

خوشبختانه نیازی به این نیست، زیرا اگر بتوانید حکمت تیم سازی، تفویض اختیار و تقسیم ثروت را برای منافع متقابل ببینید، در این صورت شانس موفقیت خود را افزایش داده اید. فقط یک چیز آخر سر راه شما قرار دارد… شما باید افراد مناسبی را برای کار با آنها پیدا کنید.

تشکیل یک تیم: شما نیاز دارید افراد با مهارت!

یک پروژه توسعه وب خوب تقریباً همیشه نقش‌های ضروری زیر را دارد:

  • شخص فروش – به ایجاد مشتریان جدید برای کسب و کار کمک می کند
  • معمار پروژه – مفهوم کلی پروژه (نه طرح) را توسعه می دهد
  • مدیر پروژه – پروژه را مدیریت می کند و همه چیز را در مسیر خود نگه می دارد
  • طراح سایت – ظاهر و عملکرد سایت را طراحی می کند
  • توسعه‌دهنده Back-end – چارچوبی را ایجاد می‌کند که رابط سایت روی آن قرار می‌گیرد
  • توسعه‌دهنده جلویی – اجزای رابط را ایجاد و پیاده‌سازی می‌کند
  • تست‌گر سایت – در حالت ایده‌آل تمام تلاش خود را برای شکستن سایت انجام می‌دهد تا زمانی که دیگر نتوان آن را خراب کرد.

فقط به این دلیل که در حال ساختن یک تیم هستید به این معنی نیست که هیچ کس نمی تواند چند کار انجام دهد

علاوه بر نقش‌های اصلی ذکر شده در بالا، گاهی اوقات به متخصصین نیاز است:

  • متخصص UI – با توسعه دهندگان جلویی کار می کند تا رابط های بسیار جذاب تری ایجاد کند
  • متخصص UX – به طور گسترده عوامل انسانی یک سایت را بررسی می کند تا از تجربه کاربری خوب اطمینان حاصل کند
  • متخصص سئو – یک استراتژی سئو را تعیین می کند (و احتمالاً اجرا می کند)
  • نویسنده محتوا – محتوای متنی با کیفیت بالا ارائه می‌کند
  • طراح گرافیک – گرافیک های سفارشی ایجاد می کند

اجازه دهید واضح بگویم که فقط به این دلیل که در حال ساختن یک تیم هستید به این معنی نیست که هیچ کس نمی تواند چند کار را انجام دهد. بنابراین لزوماً نباید تیمی که گرد هم می‌آورید بزرگ باشد، و در واقع داشتن تیمی بسیار بزرگ می‌تواند معایبی داشته باشد.

به طور کلی، هرچه یک پروژه بزرگتر و مهمتر باشد، تیم شما باید تخصصی تر باشد. پروژه‌های کوچک‌تر و کم‌اهمیت‌تر به افراد امکان می‌دهد تا چندین نقش را در فرآیند توسعه انجام دهند.

شرکت های سازنده وب سایت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی وب سایت هستند. شرکت های بزرگ دارای بخش های مختلفی هستند. به عنوان مثال این نوع شرکت ها دارای چندین بخش برای توسعه وب سایت خود هستند مانند تیم طراحی گرافیک ، تیم برنامه نویسی، تیم پشتیبانی، تیم آموزشی و تیم بهینه سازی و این افراد معمولا در زمینه کاری خود تخصص دارند. https://iransite.com/قیمت-طراحی-سایت

چه کسی چه کاری انجام می‌دهد؟

اولین گام منطقی تعیین نقش خود در تیم است. ممکن است در این مرحله وسوسه شوید، چون مالک کسب و کار هستید، به طور خودکار فرض کنید که باید معمار پروژه و مدیر پروژه نیز باشید، زیرا نام‌ها یکی از این نقش ها مستلزم رهبری است.

هرگز اجازه ندهید که نفس شما مانع تصمیمات تجاری خوب شود

اما بایستید و یک لحظه فکر کنید… آیا این قدرت شماست؟ اگر خود را بیشتر یک کدنویس یا تصویرگر می‌بینید، پس ممکن است عاقلانه باشد که نقش‌های مدیریتی را به فردی با تجربه یا توانایی بیشتر در آن نقش‌ها محول کنید و مسئولیت حوزه تخصصی را که در آن قوی‌ترین هستید، بپذیرید. هرگز اجازه ندهید که نفس شما مانع تصمیمات تجاری خوب شود.

اکنون به بخش سرگرم کننده می رسید، که در عین حال سخت ترین بخش است. زمان انتخاب همکارانتان فرا رسیده است. اولین چیزی که در این مورد باید بدانید این است که معمولاً بهتر است یک تیم اصلی دائمی داشته باشید که نقش‌های یکسانی را در هر پروژه ایفا می‌کنند، و در صورت لزوم می‌توانید کارگران فریلنس اضافی را به صورت موقت برای رفع نیازهای خاص یک پروژه در نظر بگیرید.

اگر مجبور باشید برای هر پروژه تیم‌های جدید بسازید، زمان بیشتری را تلف کرده و پول بیشتری خرج خواهید کرد و گهگاه نتایج ناامیدکننده‌ای دریافت خواهید کرد. حتی ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. بنابراین افرادی را پیدا کنید که دوست دارید و به آنها اعتماد دارید و آنها را به عضوی دائمی در تیم خود تبدیل کنید.

پیدا کردن اعضای خوب تیم

اشتباهی که بسیاری از افراد هنگام استخدام مرتکب می‌شوند این است که فهرستی از مهارت‌ها را بسیار پیچیده و محدودکننده تعریف می‌کنند. گاهی اوقات مدیران استخدام حتی نقش را درک نمی کنند. برای مثال، در اینجا الزامات فهرست شده برای نقش توسعه‌دهنده front-end اخیراً تبلیغ شده است:

  • حداقل 3 سال تجربه در توسعه PHP
  • حداقل 3 سال تجربه در SQL/MySQL
  • مسلط به وردپرس، تم های سفارشی، افزونه ها، ویجت ها، HTML، CSS، JS، JQuery.
  • درک اصلی Unix CLI
  • کار با GIT را تجربه کنید
  • تجربه در تست واحد و QA
  • دانش قوی مدیریت یونیکس
  • آشنایی خوب با طراحی UI
  • تجربه با متدولوژی Agile Scrum (ضروری)
  • مهارتهای مستندسازی قوی
  • تجربه در بازاریابی ایمیلی، سئو و رسانه های اجتماعی

اگر نمی توانید مشکلات مربوط به موارد فوق را ببینید، پس بخشی از مشکل هستید. تعداد بسیار کمی از مهارت‌هایی که به عنوان مهارت‌های مورد نیاز فهرست شده‌اند، ارتباطی با توسعه front-end دارند. بیشتر مهارت ها مهارت های مدیریتی، مدیریتی و بازاریابی هستند. نیاز به این مهارت‌ها برای یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند مطلقاً منطقی نیست، و ممکن است با ایجاد چنین فهرست محدودکننده‌ای، نامزدهای با کیفیت را از دست بدهید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که شرط آشنایی با متدولوژی چابک نیز مضحک است. توسعه چابک در توسعه نرم افزاری که پروژه ها بزرگ هستند و نیاز به ماه ها سرمایه گذاری در سطح بالا دارند، موثر است. پروژه‌های وب کاملاً متفاوت هستند و استفاده از روش‌های چابک در بیشتر محیط‌های توسعه وب صرفاً هدر دادن پول است، زیرا باید کدنویس‌های اضافی را استخدام کنید که واقعاً به آنها نیاز ندارید.

یک راه بسیار بهتر برای تبلیغ برای یک توسعه دهنده front-end این است که به سادگی مشخص کنید:

  • قابلیت نوشتن کد جاوا اسکریپت سفارشی
  • آشنایی با CSS
  • توانایی فکر کردن روی پاها

در طول فرآیند مصاحبه، عمدتاً روی عامل سوم تمرکز کنید، زیرا برای موفقیت پروژه های شما بسیار مهمتر از هر میزان توانایی کدنویسی است. شما باید فرض کنید که هر کسی که می‌تواند جاوا اسکریپت سفارشی با کیفیت بنویسد، این توانایی را دارد که چگونگی انجام هر کاری را که باید به زبان مبهم‌تر دیگری انجام دهد، جستجو کند. زبان توسعه مبهم را به عنوان یک مهارت مورد نیاز فهرست نکنید، زیرا از دستیابی به یک برنامه نویس جاوا اسکریپت درجه یک که برای کسب و کار شما حیاتی تر است، دست نخواهید داد.

تیم و کسب و کار خود را با نرخی پایدار رشد دهید

اکثر آژانس‌های توسعه کوچک باید بتوانند تمام نقش‌های اصلی مورد نیاز را تنها با 3 یا 4 کارمند پر کنند و در صورت لزوم، مترجمان آزاد را منصوب کنند. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، باید در مورد محدود کردن وظایفی که هر فرد باید پوشش دهد و ایجاد یک تیم بزرگتر فکر کنید.

سعی کنید از ایجاد سلسله مراتب و فرهنگ شرکتی خودداری کنید. چنین چیزی است که منجر به رکود و شکست کسب و کارهای خلاق می شود. با یک ساختار سلسله مراتبی، بین کارکنان خود رقابت ایجاد می کنید، افراد را تا سطح بی کفایتی خود ارتقا می دهید، و دچار تفرقه می شوید.

آنچه واقعاً می‌خواهید این است که همه در سازمان برابر باشند، تفاوت عمده‌ای در دستمزد بین افراد با نقش‌های مختلف وجود نداشته باشد، و همه احساس کنند که سهم ارزشمندی در موفقیت تیم دارند. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که یک تیم توسعه موثر دارید که کسب و کار شما را رشد می دهد و مجموعه شما را سریعتر گسترش می دهد.

منبع: https://iransite.com/