۶ نکته برای بهینه سازی ایمیل مارکتینگ در تلفن‌ های همراه

در این مقاله می خوایم به آموزش ۶ نکته موثر ایمیل مارکتینگ در تلفنای همراه بپردازیم، با رعایت این نکات می تونین ایمیلای خود رو واسه موبایل بهینه سازی کنین.

موبایل

تلفنای همراه مخصوصا موبایلا و تبلتای هوشمند که در چند سال گذشته رشد بسیار زیادی داشتن در حال تغییر روشای قدیمی تجارت ایمیلی (Email Marketing) هستن به خصوص که ایمیلا رابطه نزدیکی با موبایلا دارن و می تونن محتوای ایمیلا رو به سرعت واسه مشتریان نمایش بدن که با این توانایی، مشتریان دیگه احتیاجی نیس که حتماً به یه کامپیوتر یا لپ تاپ احتیاج داشته باشن و با کمک موبایلا و تبلتا می تونن در هر جا و هر وقتی به این ایمیلا دسترسی داشته باشن. این موارد باعث شده تا تغییری بسیار زیاد در صنعت ایمیل مارکتینگ انجام بشه.

با اینکه ارسال متن از راه SMS یا مسنجرها عادی و عمومی هستن، اما بازم مشتریان و مصرف کنندگان روی ایمیلا که از قدیمی ترین راه های ارتباطی در تکنولوژی هستن، به عنوان فرم اصلی ارتباطات با برنده ها تکیه کردن. شرکتا هم ایمیلا رو واسه ارتباطات و اطلاع رسانیای خود در اولویت قرار میدن.

حالا با در نظر گرفتن اهمیت بالای ایمیلا در حفظ رضایتمندی مشتریان، این لازمه که شرکتا محتوای ایمیل هاشون رو برابر با گوشی موبایل مشتریان خود تطبیق داده و واسه این دستگاه ها بهینه سازی کنن.

طبق یافته ها به دست اومده، تقریباً بیشتر کاربران موبایلای هوشمند ایمیل هاشون رو از راه موبایلشان چک می کنن. اما نکته ای که هست اینه که کاربران این کار رو در موبایلا خیلی سریع تر انجام میدن. درواقع اونا بیشتر پیامای دریافتی در ایمیل خود رو اسکن می کنن تا بررسی شه. درنتیجه، بهتر کردن ایمیلا واسه موبایلا لازمه اینه که عنوان و محتوای ایمیلا خیلی سریع باعث جلب توجه کاربران شه و واسه اونا خوشنود کننده هم باشه. پس این محتوا باید سریع تر بارگذاری شن، راحت تر قابل درک باشن، خواناتر باشن و خیلی ساده و روشن موارد نیاز واسه اقدام رو به اطلاع برسانند.
در ادامه به بررسی بیشتر ۶ روش واسه رسیدن به موفقیت درزمینه ایمیل مارکتینگ از راه موبایلا می پردازیم.

۱٫ یه روش هدف دار بهینه سازی واسه کارتون اجرا کنین.

۲٫ ایمیل هاتون رو با متدهای آسون کلیک خور کنین.

ایمیلای بهینه سازی شده باید در عین واحد هم به اندازه کافی قشنگتر و عاشق کننده باشن و هم محتوای اونا در سریع ترین حالت ممکن بارگذاری شده و قابل دسترس کاربران باشه.
محتوای ساده و مفهومی باید شامل لینکایی کلیک خور (Clickable) باشن تا گیرنده رو تشویق به دریافت اطلاعات بیشتر و درنتیجه شانس بیشتر خرید و سودآوری واسه شما کنه.
واسه اینکه ایمیل ارسالی خود رو با این پارامترها تطبیق بدین بهتره از فونتای مناسب در اندازه های مناسب (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچیک) استفاده کنین. اندازه مناسب فونت واسه محتوای کلیک خور چیزی حدود ۱۴ پیکسل واسه متون و ۲۰ الی ۲۲ پیکسل واسه عناوین هست.
یه نکته و راهنمایی دیگه اینه که لینکای کلیک خور بیشتر نباید به صورت ردیفی یا پشت هم باشن چون در این صورت بعضی از کاربران در شناسایی لینکا گیج می شن و در صورت باز کردن لینک اشتباه، باید دکمه برگشت رو زده و به جعبه دریافتی پیاما برن و این یعنی دوباره باید وارد پیام شما شن. شاید تعداد خیلی از کاربران علاقه ای به اینجور کاری نداشته باشن.

۳٫ از موضوعات (عناوین) کوتاه استفاده کنین.

یافته های رسمی حاکی بر این هستن که عناوین ایمیل بلند بازخوردهای به مراتب بدتری داشتن. نکته ای که قبلاً گفتیم رو یادتون نره. واسه تأکید دوباره می بگیم، کاربران واسه مطالعه ایمیل هاشون متکی به عناوین اونا واسه انتخابشون هستن. پس کاری که اونا می کنن اسکن کردن موضوعات یا موضوع ایمیلا هست. ً هر موضوعی که طولانی باشه به طور ناخودآگاه به وسیله مغز به دسته ای با عنوان ” بعداً در فرصتی دیگه بررسی شه ” ارسال می شن. حالا فرض کنین مدت زمان بررسی ایمیلا در موبایلا خیلی کمتر هم هست. پس واسه بهتر کردن یه ایمیل واسه موبایلا، به کار گیری موضوعات کوتاه از اهمیت دوچندانی بهره مند می شه. عناوین و موضوعات ایمیلای مهم با مقادیر کمتری از کلمات همراه هستن و در زمان بسیار کمتری توجه گیرنده ایمیل رو به خود جلب می کنن. چراکه در زمان و مقدار کمتر، محتوای کلی و چکیده متن ایمیل رو بازگو می کنن.
به طور استاندارد و ایده آل، ۴ الی ۵ کلمه واسه موضوعات کافیه. اگه مجبورین که مقدار بیشتری کلمه در قسمت موضوع وارد کنین، دست کم کاری که باید بکنین اینه که ۴ الی ۵ کلمه اول رو کلمه های مرکزی واصلی قرار داده و روی اونا تمرکز کنین.

۴٫ ایمیل هاتون رو سبک نگه دارین.

موردی که در مورد موضوع ایمیل (Email Subject) در مورد ۳ گفتیم، در مورد ۴ هم صدق می کنه. کلاً ایمیلا و محتواهای سبک و ساده به مراتب خواندنی تر و محبوب تر هستن. دلایل زیادی واسه سبک تر بودن ایمیلا در بهینه سازی اونا در موبایلا هست. شایدً اولین دلیل سرعت اینترنت موبایلا هست. همه میدونیم که سرعت اینترنت موبایلا تحت هر شرایطی نسبت به اینترنت دستگاه های کامپیوتری و لپ تاپا پایین تره. دست کم میشه این طور گفت که نوسان سرعت در موبایلا ده ها برابر نوسان سرعت در کامپیوترها هست.
دلیل دوم رو میشه در نوع به کار گیری موبایلا دونست. موبایلا دستگاه هایی هستن که همه جا با مردم هستن. پس شایدً مقدار خیلی از افراد هستن که در زمانای شلوغ و زمانایی که وقت زیادی ندارن، بهتر می دونن در زمان سریع تر با موبایلشان ایمیل هاشون رو چک کنن. ً این جور افراد هیچ میلی به صبر کردن واسه بارگذاری دراز مدت ایمیلا ندارن.
اندازه ایده آل واسه ایمیلا طبق استانداردهای mobile-optimized emails زیر ۲۰ کیلوبایت هست.
اگه از عکس در ایمیل هاتون استفاده می کنین و متن ایمیل اهمیت خیلی بیشتری نسبت به عکسا داره، تلاش کنین اونا رو ندیده بگیرین. وگرنه عکس هاتون رو هم باید بهینه سازی کنین. می تونین اندازه عکسا و کیفیت اونا رو کم کنین تا حجمشون هم کم شه و یا اگه دوست دارین که کیفیت عکسا کم نشه، می تونین اونا رو فشرده کنین تا حجمشون کم بشه.

نکتۀ بسیار مهم :

شما بهتره یه ایمیل متنی (فقط متن یا text-only) بسازین. چراکه یکی از تواناییای موبایلا نمایش ایمیلا به همین صورت (text-only) است و خیلی از کاربران هم واسه کاهش استفاده ترافیک اینترنت و افزایش سرعت برگذاری این توانایی رو فعال می کنن. در این صورت شمام باید با این استاندارد فرعی کنار بی آیید.

۵٫ مراقب اندازه عرض (پهنای) ایمیلا باشین.

ایمیلا هم مثل صفحات وب و عکسا دارای استانداردهایی در بخش فریم بندی هاشون هستن. ایجاد قالبای بزرگ تر از این اندازه شکل و شمایل ایمیلا رو افتضاح می کنه!
۶۰۰ پیکسل واسه عرض قالبا در ایمیلا به نظر ایده آل ترین اندازه هست. این اندازه خوب در دستگاه های دسکتاپی و تبلتا اجرا می شه. اما واسه موبایلا می تونین از توانایی تغییر خودکار سایزها استفاده کنین (با به کار گیری کد if/then) و یا اینکه از اندازه استاندارد واسه موبایلا بهره مند شید. اندازه عرض یا پهنای ایمیل در موبایلا باید چیزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ پیکسل باشه. اگه با این موارد آشنا نیستین، می تونین چند ایمیل نمونه از شرکتای جور واجور رو مثلا وردارین و ابعاد اونا رو بررسی کنین و یه اندازه میانگین و مناسب و استاندارد از مقادیر اونا به دست بیارین.

اینم بگیم با پنلای جدید ایمیل مارکتینگ می تونین به صورت خودکار ایمیلای ریسپانسیو واسه هر سایزی (تبلت، موبایل) آماده کنین. یکی از این پنلای ایمیل مارکتینگ، میلرلایته که به کاربر امکان ساخت ایمیل ریسپانسیو رو میده.

۶٫ به آزمایش کردن ادامه بدین.

طراحیا و ایمیلای خود رو در دستگاه های جور واجور و در زمانای جور واجور مورد آزمایش بذارین تا در صورت مشاهده مشکل یا مشکل بتونین خیلی سریعً اونا رو در ایمیلای بعدی برطرف کنین.
تلاش کنین اجازه ندین که کاربران مشکلات ایمیلای شمارو بازگو کنن. نگاه کردن سریع به ایمیلا کافی نیس و شما باید تموم بخشای لازم مثل مطمئن شدن از اجرای قالب و فریم ایمیلا، فشرده بودن عکسا، حجم کم محتوا و از همه مهم تر توانایی کلیک خور بودن لینکا رو هم بررسی کنین.

مشکلات

واسه این کار بهتره ایمیلای شخصی خود و دوستانتون رو هم در لیست ایمیلای گیرنده بذارین تا ایمیلا رو دقیقاً همون طوری که کاربران در دستگاه هاشون می بینن ببینین تا از همه حولوحوش باخبر باشین. این آزمایشا رو در بازه های وقتی جور واجور انجام داده و هیچ وقت متوقف نکنین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۶ نکته واسه بهینه سازی  ایمیل مارکتینگ در تلفنای همراه