چرا کسب و کار شما به یک آژانس بازاریابی احتیاج دارد؟

به خصوص اگه یه استارت آپ باشین، واسه شما این نگرانی به وجود اومده:

فعالیتای بازاریابی شرکت رو برون سپاری کنم یا آدمایی رو براش استخدام کنم؟

ما در این مقاله ۳ دلیل واسه شما میاریم که فعالیتای بازاریابی خود رو تا امکان داره به یه آژانس بازاریابی یا آژانس بازاریابی آنلاین بسپارین؛ تا فهمیده باشین که «به چه دلیل کار و کاسبی شما به یه آژانس بازاریابی احتیاج داره؟». با Modir TV همراه باشین.

۱) نبود نیاز به آموزش دادن و مدیریت کردن

بدترین اتفاقاتی که در روند استخدام یه فرد واسه شرکت میفته این چند مورده:

  • آموزش: فرد جدید باید آموزش ببینه.
  • هماهنگی با کار و کاسبی شما: اگه به آموزش احتیاج نداشته باشه (یعنی کار بلد باشه)، بازم آموزش می خواد! (در آخر شرایط هر کار و کاسبی ای با کار و کاسبی دیگری فرق داره و شما هر کسی رو هم که به مجموعه خود اضافه کنین، باید با مفاهیمی جدید از بخش کار و کاسبی تون آشنایش کنین.)
  • آشنایی با جوّ شرکت: به یه وقتی طولانی احتیاج دارین که فرد رو با شرایط و جوّ حاکم بر شرکت و کارکنان اون آشنا کنین.
  • مدیریت Taskهای اون: اضافه شدن نیروی جدید از شما یه انرژی دوبرابر واسه مدیریت کردن این نیرو و Taskهایی که بردوش اونه، میگیره.

اما با قرارداد بستن با یه آژانس بازاریابی:

  • شما دیگه احتیاجی به صرف انرژی اضافه واسه آموزش و مدیریت دارین.
  • حتی فضایی از شرکت تون هم اشغال نمی شه!
  • آژانسا به شکل خودکار شما رو به هدفتون نزدیک می کنن و شما می تونین بر دیگه اهدافتون تمرکز کنین.

۲) مقرون به صرفه بودن

مطمئنا تا این جا که این مقاله رو می خوندین واسه شما این مسئله پیش اومده که برون سپاری کارای شرکتم به یه آژانس بازاریابی، هزینه زیادی واسه من به دنبال داره. در ظاهر که نگاه می کنیم، این حرف قبول! ولی اجازه بدین که کمی موشکافانه تر به این قضیه نگاه کنیم:

  • مالیات و هزینه های جانبی: شما دیگه نیاز به پرداخت مالیات، بیمه و دیگه خدمات جانبی دارین.
  • عیدی و… : نیاز به پرداخت هزینه های تشویقی، اضافه کاری، عیدی و اینطور هزینه هایی که بازده کارمندان رو زیاد می کنه؛ دارین.
  • تعطیلیای زیاد: تقویم ایرونی رو باز کنین و ببینین که چند روز سال تعطیله؟!
    سخت پیش میاد یه نیروی کار راضی شه که روز تعطیل کار کنه و اگه هم این کار رو بکنه؛ یا حقوق بیشتر میگیره و یا به ازای هر یه روز کار، باید ۲ روز به اون مرخصی بدین!
    اما با سپردن کارای خود به یه آژانس بازاریابی، شما فقط Deadline تعیین می کنین و دیگه خودشون می دونن که روز تعطیل باید کار کنن یا نه. شما فقط نتیجه رو در زمان مقرر خودتون بخواین.
  • تحقیقات بازاریابی: تحقیقات بازاریابی به تجربه، علم و امکانات بسیار هزینه بری نیازمنده. هزینه های جانبی تحقیقات بازار به حدی زیاده که اگه کارکشته نباشین، می تونه شما رو تا ورشکستگی پیش ببره!
    با قرارداد بستن با یه آژانس بازاریابی، دیگه اینجور نگرانیایی ندارین.

۳) رسیدن به یه تیم با تجربه:

کارشناسان و حقوقای خیلی زیادی دریافت می کنن و شرکتای دیگه  همیشه در کمین نشسته ان که اگه مدیران بازاریابی شما بتونن خوب عمل کنن، با حقوقی بالاتر یا وعده و وعیدهای جور واجور، اونا رو به سمت خودشون بکشونن و شما می مونید و حسرتی که به خاطر آموزش و همگام سازی اون با شرکت می خورید.

واسه نگهداری مدیران و کارشناسان بازاریابی، شما باید بودجه خیلی زیادی رو فقط واسه یه فرد کنار بذارین. اما اگه با یه آژانس همکاری کنین، می تونین هر وقتی که خواستین، موقتا پروژه ها رو متوقف کنین و هر زمان که نیاز داشتین، هزینه کردن رو دوباره شروع کنین!

از طرفی با همکاری با یه آژانس بازاریابی، نه فقط یه فرد، بلکه تیمی باتجربه رو دراختیار دارین. آدمایی که قبل از شما با شرکتای دیگه کار کردن، کمپینای دیگری برگزار کردن و می دونن که چیجوری باید یه روند بازاریابی رو بکنن.