Comments: 0 Posted by: edame Posted on: نوامبر 13, 2019

کار و کاسبی به کار و کاسبی ای می گن که با طرح خاص خود نیازای بازار رو برآورده می کنه و این نیازها یا کالا هستن یا خدمت.

امروزه فرهنگ کار و کاسبی همه جا پیشرفته، بیشتر جوانان واسه اینکه دوست دارن رئیس خود باشن و واسه خود کار کنن وارد میدون کارآفرینی می شن. این فرهنگ در هند به طور زیادی عادی شده. بدیش اینه اما در سه سال اول کار از هر ۱۰ کار و کاسبی، تقریبا ۹ مورد شکست می خورن که نزدیک به ۸۰ درصد از کل آمار نبود موفقیت استارتاپا رو در بر میگیره.

خبر شکست استارتاپای زیادی رو تا حالا شنیدین اما کم تر پیش میاد که این شرکتای نوپا دلایل شکست خود رو بازگو کنن. حال اینکه، اگه این دلایل رو بدونین احتمال شکست کار و کاسبی تون خیلی کم می شه، از همین رو چند مورد از اونا رو در ادامه همراه با هم می خونیم:

  • تیم نادرست

آدمایی که به طرح کار و کاسبی علاقه ای نداشته باشن، جایی در تیم شما ندارن. اگه افراد درستی رو واسه کارتون استخدام کنین کارتون پیش میره. پس تیمی که بتونه نیازای کار رو برآورده کنه و اهداف اونو به واقعیت برسونه لازمه.

  • برآورده نشدن نیازای بازار

شاید این بزرگ ترین اشتباهیه که باعث شکست استارتاپا می شه. چرخ کار و کاسبی با برآورده کردن نیاز بازار می چرخه. اگه استارتاپی نتونه به این کار بپردازه شک نداشته باشین شکست می خوره.

  • از دست دادن طرح کار و کاسبی منظم

امروزه یاد گرفتن برنامه نویسی، پیشرفت نرم افزار، طراحی وب، پویانمایی، دیجیتالی کردن کیف پول و … کار سختی نیس. اما نوشتن طرح کار و کاسبی هنوزم کار مشکلی واسه کارآفرینانه و بیشتر همین هم دلیل شکست شون می شه.

استارتاپایی که دوراندیشی نکنن، همه حولوحوش کار مانند مشتری، هزینه ها، درآمدها و … رو در نظر نگیرند خیلی دووم نمیارن.

  • پول کم آوردن

یه کارآفرین باید واسه پولی که داره به شکلی برنامه ریزی کنه که مقداری از اون پس انداز شه. اگه از پس اندازتون واسه کار استفاده می کنین بدونین که خیلی دووم نمیارید.

  • رقابت رو ندیده گرفتن

در اول کار به استارتاپا می گن بر برآورده کردن نیاز مشتری و کار و کاسبی خود متمرکز شن. اما با ندیده گرفتن رقبا ممکنه خیلی زود شکست بخورند.

  • بازاریابی ضعیف

یکی از دلایل اصلی شکست استارتاپا اینه که با این که برنامه نویسی و طراحی وب رو خوب بلد هستن اما بازاریابی کار مشکلی واسه اوناس. طرح بازاریابی دقیق و روشای هدف دار اون می تونه کار و کاسبی شما رو رونق بخشه.

  • ورود خیلی زود به بازار

این دلیل، معمولا باعث شکست استارتاپای تکنولوژیه. این استارتاپا ایده خوبی دارن اما قبل اینکه مردم به محصول یا خدمت احساس نیاز کنن وارد بازار می شن از این رو با شکست مواجه می شن.

  • نبود شناخت خود

اکثرا فکر می کنن با داشتن یه ایده می تونن کار رو شروع کنن. درحالیکه وقتی موفق میشین که نقاط ضعف و قوت تون رو خوب بدونین. بعضی واسه کارآفرینی ساخته نشدن، مقاوم نیستن یا درک درستی از سختیای کار ندارن از این رو با اولین رقابت از کار بیرون می رن.

  • جوابگو نبودن

جواب ندادن به مشتری و نبود رسیدگی به شکایاتش می تونه منتهی به شکست فرد شه.

  • نداشتن راهنما

بهترین راهنما رو واسه شرکت خود پیدا کنین. کسی که این راه رو رفته بهتر می تونه دست شما رو گرفته و از پستیا و بلندیا بگذراند.

از شکستا درس بگیرین و در کارتون پیشرفت کنین. چه عاقلانه س که به جای درس گرفتن از شکستای خود، از شکستای بقیه عبرت بگیرین.

واسه شروع کار به چه ابزاری نیاز دارین؟

مغز چیجوری مانع موفق شدن شما می شه؟