Comments: 0 Posted by: edame Posted on: نوامبر 13, 2019

در این چند دهه که صنعت گیمینگ فعالیتای خودشو شروع کرده، بالا پایینای زیادی رو تماشاگر بودیم؛ بعضی سبکا که در زمونه ای محبوبیت زیادی بین بازیکنا داشتن، کم کم جای شون رو به آثار جدیدتر دادن و با اینکه هنوز زوده که «رانر» (Runner) رو هم جزئی از این سبکای فراموش شده به حساب بیاریم ولی با راه الان احتمال اینکه رانر به سرنوشتی مشابه دچار شه، هست.

رانر مدت هاست که تازگی اولیه خودشو از دست داده و خیلی از بازیای این سبک به نسخه بازیافت همون ساخته هایی محبوب قدیمی تبدیل شدن. با این دیدگاه «انتقام کرگدن» مسئولیت سختی رو واسه سرگرمی مخاطب برعهده داره و سوال اینجاس که در کثافت آثار تکراری رانر بازی می تونه جذاب ظاهر شه؟

داستان بازی از این قراره که شکارچیا با شکار غیرقانونی کرگدنا، شاخای اونا رو می دزدند. گرکدن قصه هم که از این قضیه عصبانی شده، با حمله به شکارچیا تلاش می کنه تا انتقام دوستانش رو بگیره؛ هر مرحله کرگدن رو راهنمایی می کنین تا شکارچیان رو از سر راه برداره.

مشابه بقیه بازیای رانر، در انتقام کرگدن هم شخصیت اصلی خودش حرکت کرده و این وسط بازیکن با انجام دو حرکت باید مشکلات رو بگذرونه؛ با کلیک روی بخش چپ صفحه، کرگدن می پره و اگه انگشت تون رو روی قسمت راست گوشی نگه دارین اون با شاخش به جلو حمله می کنه. تکلیف پرش که مشخصه، در راه مشکلاتی وجود دارن که با برخورد به اونا می بازید.

پس چاره ای ندارین که از روی شون بپرید. اما حمله با شاخ کرگدن دو جا به کمک تون میاد؛ سنگا و ماشینای شکارچیا. در راه حرکت سنگایی وجود دارن که تنها راه عبور از اونا، خورد کردن شونه. از طرفی بعضی وقتا شکارچیا با ماشین هاشون جلوی راه تون رو می گیرن و جدا از اینکه نباید طعمه شون بشوید، وظیفه دارین تا نابودشان کنین.

هر چی که بیشتر پیش می رید، بازی با طولانی کردن راه و البته اضافه کردن دشمنان جدیدتر تلاش می کنه رقابت برانگیزتر ظاهر شه. از طرفی هر چند وقت یه بار، باس یا همون غول مرحله آخری سد راه تون قرار میگیره که حضورش جدا از اینکه بازی رو سخت تر می کنه، تنوعی هم به روند گیم پلی داده.

بزرگترین مشکل بازیای رانر تکراری شدن شونه و سازنده با تموم ویژگیای جور واجور تلاش کرده عنوانش رو از این ضعف دور کنه؛ دشمنان مختلفی که بعضی وقتا جلوی راه سبز می شن و هر کدوم یکی رقابت متفاوت به همراه دارن، لباسایی که می تونین واسه شخصیت اصلی بخرین، سه محیط با موزیک منحصر به فرد خودشون و البته قدرتایی که در طول راه به دست می بیارین.

همه اینا به بازی تنوع دادن و واسه دو سه ساعت اولیه هم کافی هستن اما بعد از این مدت، بازی حرفی واسه گفتن نداره و با همون برگ برنده هایی که در اول رو کرده می خواد مخاطب رو سرگرم کنه. از دیدگاه یه تجربه کژوال که بعضی وقتا می خواین به سراغش برید، بازی به این هدف می رسه.

اما دیگه به اندازه دقایق ابتدایی درگیرکننده نیس. شاید اگه بازی جایزه بیشتری به مخاطب می داد، تنوع قدرتا بیشتر بود، فرق بین لباسا فقط واسه ظاهر نمی شد و هر کدوم نقاط ضعف و مثبت خودشون رو داشتن و البته فاصله آزاد شدن محیطا و حضور رقابتای جدید این قدر زیاد نبود، بازی می تونست به مدت طولانی تر تازگی اش رو حفظ کنه.

انتقام کرگدن اثر خوش ساختیه. بازی طراحی هنری خوبی داره و به لطف ریتم سریع گیم پلی، از اون مسیرهای طولانی دیگه عناوین رانر گوشی خبری نیس. با این حال بازی نمی تونه مخاطبش رو به مدت زیادی سرگرم کنه. هرچند در همون زمان دو سه ساعت، تجربه ای رو تماشاگر هستین که نباید از دست داد.

انتقام کرگدن

  • انتقام کرگدن
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: ناطور گیمز
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۴۶٫۸ مگابایت

دانلود