مصاحبه با رضا غیابی، در استارت‌آپ ویکند Modotech

رضا غیابی مدیر عامل شرکت ایلیا فرصت آفرین و مربی استارت آپ ویکند مدوتک در مورد چگونگی ی کارکرد این همایش، در مصاحبه با Modir TV گفت:

مانند تموم استارت آپ ویکندهایی که در تموم دنیا هست در این جا هم شرکت کنندگان اول ایده های خود رو در استیج بیان می کنن و بعد از رای گیری، گروه بندی انجام شده و تیم ها تشکیل می شن و مدل کار و کاسبی خود رو ارائه میدن و در آخر اون رو به داورها ارائه داده و با انتخاب سه تیم برتر، تیم برنده اعلام می شه.

مربی این دوره از استارت آپ ویکند مدوتک درباره ی آینده ی این استارت آپ ها توضیح داد:

این استارت آپ ها چهار کارایی دارن؛ اول  فرهنگ سازی می کنن و دوم اینکه جامعه رو به درک معنی تشویق کرده و نشون میدن که در صورت نبود کارآفرینی چه اتفاقی رخ می دهد. سوم استارت آپ های موفق از همین جریانات به وجود اومده ان و کارایی آخر اینه که علم افراد واسه چگونگی ایجاد کار و کاسبی افزایش پیدا می کنه.

ایشون در اشاره به این موضوع که موفقیت استارت آپ ها در خارج از استارت آپ ویکند پایدار می مونه به این موضوع اشاره کرد که: استارت آپ ها اگه در این کار و کاسبی ویکند، موفق عمل کنن، در خارج از این محیط هم می تونن بازم به کسب موفقیت های پشت سر هم ادامه! ایشون در ادامه به بعضی از راهکارهای مناسب واسه تحقق این اهداف اشاره کرد:

اول از هرچیز غر نزنن و این مسئله خیلی با اهمیته، چون غز زدن اون چیزیه که در جامعه ما باعث عقب افتادن از هرچیزی می شه و دومین راه حل اینه که چیزی که رو تو سرشونه بکنن اما مطمئن باشن که نفع همه در اون هست و سوم حتما تلاش کنن کاری رو انتخاب کنن که علاوه بر اینکه بتونن پول دربیارن، بتونن از این کار لذت برده و هدف بزرگتری رو دنبال کنن و در آخر چهارمین راه حل اینه که اگه می خواهند نوآوری کنن فقط این نوآوری در ایده نباشه، حتی می تونن یه ایده قدیمی رو انتخاب کنن اما در روش های درآمدزایی اون نوآوری بکنن  یا در روش مارکتینگش نوآوری بکنن یا در یا هرچیز دیگری که می تونن.

رضا غیابی به عنوان یه یه مشاور خبره در مورد ، رقابت های پیش رو واسه شروع یه استارت آپ رو این جوری توضیح داد: رقابت های حقوقی، رقابت تامین سرمایه و مهم تر از همه نگهداری و تعمیرات تیم اصلی ترین چالشای موجود در شروع یه استارت آپ هستن؛ چراکه در ایران این مسئله که هرکی سریعتر بکنه وجود نداره و مهم اینه که کی صبر می کنه و می ایستد، بنابر این هر کسی در کنار ایده ی خود صبر کنه  و بایستد می تونه ایده خود رو جلو ببره کمااینکه بعضی از استارت آپ ها مثل اسنپ، آپارات، کافه بازار در گذشته با پشتیبانی استارت آپ ویکند شکل نگرفته ان و از نسلی هستن که یاد گرفته ان با همدیگه کار کنن و در کنار هم بمونن که این هم خود بسیار با ارزشه.

ایشون واسه ارائه ی بهتر ایده در استارت آپ ویکند گفت: باید افراد یاد بگیرن با قالب و فرمتی که سرمایه گذاران عادت دارن ایده ها رو بشنون و درباره ی اون صحبت کنن و از طرفی بتونن ایده ی خود رو به طور دقیق توضیح داده و  ایده رو بگونه ای توضیح بدن که جدیت و مصمم بودن اون‎ ها نمایان باشه.

اون ها باید بتونن همونجوریکه خودشون هستن راحت ایده ی خود رو بفروشن چون که باید “هیچی” رو به قیمت خیلی بالا بفروشن و واسه این کار باید به ارائه دادنشون و چگونگی ی برقرار کردن رابطه با مخاطبان خود بسیار دقت کنن و ساده و دقیق فکر کرده و در خود کاریزما بسازن.

  • Follow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *