مدیر برند (Brand Manager) کیست؟

وضعیت بازار طوری ست که در هر زمینه ای که بخواین کار کنین، (بیشتر) تا دلتون بخواد همه نوع رقیبی دارین! چه تو یه بازار پر رقابت باشین و چه بی رقابت، اهمیت اون قدر واسه کار و کاسبی تون مهمه که اصلا نمی تونید از اون فرار کنین!

کی این مقاله رو بخونه؟

  1. اگه صاحب برندی هستین و برندینگ کار و کاسبی تون واسه شما اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می کنیم که حتما با پست «» آشنا شید. به احتمال زیاد باید به فکر استخدام یکی از اون ها باشین!
  2. ممکنه کسی باشین که می خواهید با این شغل آشنا بشوید تا یه روز بخواین به عنوان مدیر برند، تو یه شرکت استخدام شید.

از هر کدوم از این ۲ دسته که باشین، بعد از خوندن مقاله الان، این مقاله رو هم بخونین: «انتظاراتی که باید از مدیر برند خود داشته باشیم» و اگه جزو دسته دوم هستین، علاوه بر این ۲ مقاله، حتما یه سر به «۱۱ مهارت لازم واسه مدیران برند» بزنین.

معرفی مدیر برند (Brand Manager)

نگرانی ی یه مدیر برند، ایجاد یه احساس پایدار در مشتریان و ثبات بخشی به اون، و در نتیجه افزایش فروش محصول (و خدمات) و هم افزایش سهم بازاره.

یه مدیر برند، بر همه فعالیت های ، ، روابط عمومی و… یه شرکت نظارت می کنه، تا از این موضوع اطمینان حاصل کنه که «پیامی که به مشتری منتقل می شه»، هم جهت با هویت برند ،ارزش های برند و اهداف برند است.

مدیر برند، واسه اطمینان از این که فعالیت های برند، با «هویت، ارزش ها و اهداف» اون هیچ گونه منافاتی نداشته باشه، باید با تیم های مختلفی از شرکت، هماهنگ شه و بر اون ها نظارت کنه. تیم هایی مانند:

  • مدیران محصول
  • و پرسنل اون
  • پرسنل فعال در مورد تحقیقات بازاریابی
  • آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی
  • و…

نگاهی به شغل مدیریت برند

  • ساعت کاری: ساعت کاری مدیران برند، در بیشتر موارد، از ساعت ۹ الی ۱۷ می باشه.
  • اضافه کاری: بعضی وقتا ممکنه که آخر هفته ها یا بعد از ظهرها هم مشغول به کار باشن. مثلا در این زمان ها:
  1. وقتی که قراره محصول جدیدی به بازار عرضه شه.
  2. وقتی که قراره کمپین تبلیغاتی گسترده ای شروع شه.
  3. وقتی که قراره کنفرانس یا همایش به خصوصی برگزار شه.
  4. و…
  • فعالیت خارج از شرکت: مدیران برند، بعضی وقت ها باید به مکان های مختلفی برن! مثلا:
  1. به ملاقات آژانس های تبلیغاتی و برندینگ (واسه نظارت و هماهنگی) برن.
  2. به مسافرت های خارج از شهر یا بیرون مرز کشور (بسته به محدوده خدمات رسانی برندشون) برن.
  3. و…
  • درآمد ماهیانه: درآمد مدیران برند بسیار متغیره و بسته به شرکتی که در اون فعالیت می کنن، بین ۱٫۵ تا ۸ میلیون تومن در ماه، درآمد دارن؛ که این رقم ممکنه بسته به شرکتی که با اون همکاری می کنین، بیشتر هم باشه، اما عموما در همین بازه س.
  • اضافه حقوق، جایزه و… (Bonus): بسته به اندازه بازدهی مدیر برند در هر ماه، ممکنه واسه اون مبلغی رو به عنوان جایزه یا همون Bonus درنظر بگیرن، که مقدار اون به طور کامل بستگی به جایزه دهنده (عموما مدیر عامل) داره!

«انتظاراتی که باید از مدیر برند خود داشته باشیم» (که شامل تعریف وظایف مدیر برنده) و «۱۱ مهارت لازم واسه مدیران برند» رو یادتون نره!

  • Follow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *