سئو سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

سئو سایت چیست ؟

سئو سایت روشی برای بهینه کردن سایت مورد نظربر اساس اصول و قوانین  برای موتورهای جستوجو است که  با توجه به عوامل موثر خود و و اطمینان از ساختار مناسب و درست سایت ،  قادر به جذب بسیار بالای بازدید کننده برای هر سایتی است .
سئو سایت مانند شاه کلیدی است . که میتواند بازدید بسیار بالایی را برای سایت مورد نظر رقم بزند زیرا هنگامی که موتور جستوجو برای هر کاربر صفحه ای دقیق و کامل نسبت به خواسته مورد نظرش بتواند در اختیارش قرار بدهد . اعتماد کاربر را نسبت سایت جذب می کند .
در واقع می توان گفت این کار باعث می شود تا نه تنها کاربران نسبت به تبلیغات در گوگل بیشتر به سایت مورد نظر اعتماد کنند . بلکه می تواند موفقیت تضمینی را برای هر شرکت رقم بزند .
 

مزیت های سئو سایت :

  • سئو سایت می تواند باعث بالاتر رفتن جستوجو کلمات کلیدی مورد نظر سایت نسبت به سایت های دیگر در گوگل بشود .
  • توانایی بالا بردن فضای رقابتی سایت نسبت به سایت های دیگر در اینترنت .
  • سئو سایت باعث جلب اعتماد کاربران نسبت به بالا بودن جستوجو در گوگل می شود .
  • باعث تاثیر گذاری بسیار بالا و مثبت در تجارت الکترونیک است . زیرا سئو سایت را می توان یکی از پایه های موفقیت برای کسب و کار فروشگاه های اینترنتی دانست .
  • باعث بالا بردن و افزایش ورودی سایت نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند .
  • توانایی در کاهش انواع هزینه های جانبی برای تبلیغات
  • توانایی استفاده بهینه از فرصت ماندگاری برای تبلیغات .

 
 

مهم ترین خدمات سئو :

سئوسایت ارائه دهنده خدمات بسیاری از خود است . که از مهم ترین خدمات سئو سایت  می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بررسی دقیق و کامل وضعیت سئو سایت در حال حاضر .
  • رعایت اصول و قوانین سایت .
  • بررسی تمامی رقبا موجود برای سایت مورد نظر و تعیین سطح فعلی سایت در بین رقبا .
  • کدنویسی محتوای مورد نظر سایت.
  • انجام تحقیقات برای پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند برای سایت .
  • رعایت اصطلاحات لازم برای رسیدن سایت مورد نظر به سطح کیفی.
  • تولید محتوای مناسب برای سایت .
  • انجام اقدامات لازم برای ساختار درست لینک سازی داخلی .
  • افزایش و بالا بردن سرعت سایت .
  • راه اندازی شبکه های اجتماعی.
  • مدیریت شبکه های اجتماعی .
  • تهیه لینک های مورد نیاز برای سایت طبق استاندارد ها و قوانین گوگل.
  • ارائه گزارش های منظم از کارکرد سایت .
  • همگام سازی سایت با موتور جستوجو.
  • حفظ و پشتیبانی از سایت حتی بعد از بالا رفتن رتبه سایت .

مراحل فعالیت  سئو سایت :

 

1 ــ بررسی وضعیت فعلی سئو سایت  :

برای اینکه سئو سایت بتواند عملکردی خوب از خود نشان دهد . باید مواردی قبیل کیفیت محتوای سایت ، ساختار سایت در حال حاضر ، تحلیل رتبه سایت مورد نظر در موتور جستوجو ،  سرعت لود سایت ، انواع بک لینک های استفاده شده در سایت ، کدهای سایت و… مورد بررسی قرار بگیرد .
تا نقاط ضعف و قوت سئو سایت مورد تشخیص قرار بگیرند ، و با توجه به تمامی اطلاعات به دست آمده برنامه ریزی عالی برای بالا بردن سئو سایت  انجام داد .
 

2 بررسی رقبای سایت :

سئو سایت بعد از اینکه وضعیت فعلی سایت را مورد بررسی قرار بدهد . قادر به شناسایی رقبای سایت مورد نظر خواهد بود . البته می توان گفت سئو سایت نه تنها این رقبا را شناسایی می کند . بلکه باشناختن نقاط قوت و ضعف خود و برنامه ریزی بسیار عالی از آنها پیشی نیز می گیرد .
 

3 ــ بررسی کلمات کلیدی ارزشمند برای سئو سایت :

بعد از اینکه سئو سایت بررسی های خود را برای وضعیت فعلی و رقبای موجود انجام داد . به پیدا کردن بهترین کلمات که مشتریان پیشنهادات خود را در گوگل با آنها آغاز می کنند  ، مشغول می شود .
زیرا می توان بهترین و پر بازدید ترین صفحات در گوگل را صفحاتی دانست. که دارای کلماتی پر طرفدار و مورد علاقه مشتریان هستند . و در واقع سئو سایت قادر به پیدا کردن و یافتن این کلمات خواهد است .
 

مطلب دیگر :   تجارب موفق مشاوره ای | ❶ دانلود نمونه تجارب برتر مشاوره ای 401-1400

4 ــ تولید محتوای با کیفیت برای سئو سایت :

هنگامی که سئو سایت بتواند کلمات کلیدی با ارزشی برای سایت مشخص کند . آن زمان سایت قادر به تولید محتوا خواهد بود . که این بخش را می توان یکی از بهترین و برترین بخش های فعالیت سئو سایت دانست .
زیرا محتوا می توانند در یک صفحه محصول مورد نظر را مورد دسته بندی و معرفی کنند . این محتوا با توجه به سرچ کلمه کلیدی نوشته می شوند . به صورتی که سئو سایت بتواند آن را مورد استفاده در موتور جستوجو قرار بدهد .
در این صورت محتوای تولید شده با توجه به قوانین سئو سایت و ارزش کلمه کلیدی کورد نظر می تواند بالاترین بازدید را در گوگل برای سایت مورد نظر رقم بزند .
 

5 ــ انجام اقدامات داخلی لازم برای سئو سایت  :

در واقع می توان گفت تولید محتوای با کیفیت برای سایت تنها عامل موفقیت سئو سایت و به دست آوردن رتبه برتر در موتور جستوجو نیست . بلکه اقداماتی که برای سئو داخلی نیز انجام می شود . را می توان پایه ای برای عملکرد سئو سایت دانست .
این اقدامات را می توان در مثال هایی مانند بهینه سازی تایتل ، بهینه سازی متن محتوای تولید شده ، قرار دادن تصویر ، قرار دادن توضیحات متا ، لینک سازی داخلی برای سایت ، بهینه سازی سرعت بالا برای سایت و… خلاصه کرد .

6 ــ  انجام انواع اقدامات فنی با تکنیکال برای سئو سایت :

در این مرحله سئو سایت باید مشکلات فنی سایت را شناسایی کرده و آنها را مرتفع کند . از این مشکلات می توان به تنظیم فایل های مورد نظر ، بهینه سازی URL  ، ثبت نقشه سایت ، حل انواع مشکلات موجود در سایت ، نشانه گذاری برای اسکیما ، از بین بردن محتوای تکراری در سایت و… اشاره کرد . که توسط سئو سایت انجام می پذیرد .
سئو سایت باشناسایی  این مشکلات و رفع آنها می تواند سایت را برای پیشی گرفتن از رقبای خود آماده کند .
 

7 ــ لینک سازی توسط سئو سایت :

تمامی مواردی که در این متن گفته شد بخشی از الگوریتم های گوگل بودند که توانایی تاثیر گذاری بر بسیار بالا بر سایت دارند . اما یکی از بهترین راه های اثر گذاری سئو سایت ( بک لینک مستقیم ) است . زیرا بک لینک با شدت بسیار بالایی توسط گوگل مورد بررسی است . و هر بک لینکی اگر به صورت غیر طبیعی و نادرست ساخته شود . توسط گوگل غیر معتبر شناخته می شود. برای آموزش سئو و ساخت بک لینک کلیک کنید.
به همین دلیل سئو سایت برای کارکرد بالای خود با توجه به تکنیک های مورد نظرش به گوگل میفهماند که لینک سازی سایت مورد نظر طبیعی است .
لینک سازی ایمن را می توان یکی از مهم ترین راه های افزایش سئو سایت دانست زیرا حتی اگر بهترین نوع محتوا و کلمات کلیدی در دسترس یک سایت باشد . اما بازهم در کلمات استفاده شده بین سایت و سایت های دیگر رقابت وجود دارد . و این باعث می شود تا تنها راه نجات برای پیشرفت بک لینک باشد .
 

قیمت گذاری سئو سایت :

سئو سایت دارای قیمت بسیار متغییر نسبت به عوامل مورد نظر خود قبیل نوع کلمات انتخابی توسط کارفرما سایت ، عمر دامنه سایت ، مدت زمان مورد نیاز برای به نتیجه رسیدن سئو سایت ، سلامت فنی سایت مورد نظر و… تعیین می شود .
در واقع می توان گفت قیمت سئو سایت را می توان به صورت ماهانه با آنالیز عوامل مورد تعیین کرد .

cyberg