راهنمای استراتژی های موثر در Overwatch؛ هیرو های پشتیبان

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسه، شک نداشته باشین هم همین طوره، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی واسه پیروزی می خواد. آشنایی با یه سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیروای هر کلاس، دست کم دانشیه که هر کدوم از بازیکنان اوورواچ باید در اولین ساعات بازی خود اونا رو به دست بیارن. واسه ساده سازی کار شما، مقالاتی جفت و جور کردیم که این قوانین و چگونگی بازی با قهرمانان هر دسته رو توضیح میدیم.

  • قوانین ابتدایی
  • هیروای هجومی
  • هیروای دفاعی
  • هیروای تانک
  • هیروای پشتیبان

۲۱ هیرو به طور کامل منحصر بفرد با ویژگیا، سلاحا و توانایی جورواجور، پایه اوورواچ رو تشکیل میدن. این که کدوم یکی از این هیروا رو انتخاب کنین، بسته به شرایط بازی مثل مپ، مود و دیگه هیروای تیم شما و تیم حریف داره. در این مقاله ۶ هیرو پشتیبان اوورواچ رو معرفی می کنیم، وسیله و ویژگیای شون رو توضیح و چگونگی بازی با هر کدوم از اونا رو نشون میدیم.

Mercy

مرسی پشتیبانیه که قادر به درمان هم تیمی هاش و افزایش قدرت اونا هستش. ایشون در هر لحظه می تونه تنها روی یکی از هم رزمانش تمرکز کنه و با درمان اون،  شانسش رو واسه باقی موندن در مبارزات زیاد کنه.

Angelic Descent

به لطف لباس خاصش، مرسی می تونه سرعت سقوطش رو از ارتفاعات کنترل کنه. این ویژگی به بازیکنان اجازه میده که با نگه داشتن کلید پرش هنگام سقوط، به آرومی روی سطح زمین فرود بیان.

Caduceus Staff

وسیله اصلی مرسی، عصا-مانندیه که به لطف اون می تونه هم تیمی هاش رو درمان کنه و یا قدرت سلاحای شون رو پیشرفت ببخشد. این عصا که می تونه هر کدوم از هم رزمان مرسی رو که دست کم ۱۵ متر با اون فاصله دارن هدف بگیره، به دو روش قابل استفاده س. در حالت اول پرتو ای از انرژی درمان کننده به رنگ زرد به سمت هم تیمیا می تابند و در حالت دوم، با شلیک تابشی ای آبی، قدرت آسیب رسانی سلاحای شون رو زیاد می کنه.

Caduceus Blaster

مرسی به پیستول خودکار کوچیکی هم مجهزه که می تونه از اون واسه آسیب رسانی به حریفانش استفاده کنه. این اسلحه که ۲۰ تیر در هر خشاب نگه می داره با سرعت ۵ تیر در ثانیه قابل شلیکه. هر تیم هم با اصابت به حریف ۲۰ واحد از سلامتی اون کم می کنه. خشاب گذاری دوباره این اسلحه ۱ ثانیه زمان میبره.

Guardian Angel

با به کار گیری این توانایی، مرسی هر دو ثانیه یه بار می تونه به سمت هم تیمی هاش، چه مرده و چه زنده پرواز کنه تا در موقعیتای حساس به اونا کمک کنه.

Resurrect

آلتیمیت مرسی همه هم تیمیایی که در شعاع ۱۵ متری اون از پای در اومده ان رو با پر کردن نوار سلامتی شون به زندگی برمی گردونه.

چگونگی بازی

به دلیل نبود وجود آسیب به وجود اومده به وسیله سقوط در اوورواچ، Angelic Descent به ظاهر توانایی به درد نخوری به نظر می رسه. اما کاربرد اصلی این توانایی واسه جاخالی دادن از تیر دشمنان هنگام سقوط از ارتفاعاته. حریفان شما تلاش می کنن بیان کننده اسلحه شون رو با سرعت سقوط شما هماهنگ کنن تا تیرای شون خطا نره. هنگام سقوط تلاش کنین همیشه با کم و زیاد کردن سرعت تون از خط تیر دشمنان جا خالی بدین.

مرسی یکی از هم تیمی هاش رو هدف میگیره و با اون «جفت» می شه. عصای مرسی تا وقتی که ایشون ماشه شلیک رو نگه داشته به تابش پرتو درمان کننده و یا قوی کننده به جفت ایشون ادامه میده. دقت کنین که لازم نیس همیشه به جفت تون نگاه کنین. تنها یه بار قفل کردن روی اون کافیه و تا وقتی که دست از شلیک ورندارید پرتوا به سمت ایشون هدایت می شن. اگه جفت تون از محدوده ۱۵ متری عصا خارج شن، باید دوباره روی اون قفل کنین.

قدرت پیستول مرسی رو دست کم نگیرید. هرچند در فواصل دور، دشمنان می تونن خیلی راحت از گلولهای اون جاخالی بدن، اما در مبارزات نزدیک این اسلحه بسیار قوی و کشنده س، مخصوصا اگه بتونین سر حریف رو نشونه بگیرین. پیستول مرسی دقت خیلی بالایی داره و هدف گیری هیروای ثابت در هر فاصله با اون بسیار راحته. پس از اون می تونین واسه از پای در آوردن هدفای ثابت مانند تورتای تربیون، بسشن و یا اسنایپرای تازه کار که همیشه ثابت وای میستن استفاده کنین.

توانایی پرواز مرسی هم می تونه واسه فرار از هچل و هم واسه رسیدن و کمک کردن به هم تیمیایی که در موقعیتا خطرناک قرار گرفتن به کار بره. دقت کنین که اگه با این توانایی به سمت هم رزمی پرواز کردین اما فهمیدین که ایشون در موقعیتی پیچیده قرار گرفته که امکان کمک رسانی به اون عملی نیس، می تونین دوباره با فشردن کلید مربوط به این توانایی از پرواز دست بکشین. اگه یکی از هم تیمیای مرسی فرح باشه، ایشون می تونه با استفاده همیشگی  از این توانایی واسه پرواز به سمت اون و بهره گرفتن از Angelic Descent به جهت آویزون موندن در هوا، خود رو همیشه در آسمون و کنار اون بذاره تا هم درمانش کنه و هم قدرت سلاحش رو پیشرفت ببخشد.

آلتیمیت مرسی فوق العاده قدرتمنده. بارها مشاهده می کنین که مرسی با فعال سازی آلتیمیتش، نتیجه بازی رو به طور کامل به سود تیمش تغییر میده. تعداد هم تیمیای از پای در اومده در دور و بر مرسی کنار آیکن مربوط به این توانایی نشون داده می شن تا ایشون بدونه که با فعال سازی التیمیتش چه تعدادی از هم تیمی هاش رو به جنگ باز خواهد گردونه. در محل هر کدوم از هم تیمیای مرسی، روح مانندی به جای خواهند موند که ایشون می تونه با توانایی Guardian Angel به سمت اونا پرواز کنه. از این توانایی واسه رسیدن به هم تیمیای از پای در اومده تون بهره ببرین و بعد با فعال سازی آلتیمیت تون، اونا رو به جریان جنگ برگردونین.

در بین همه هیروای پشتیبان، مرسی قدرمت مند ترین درمان کننده س. از این جهت که ایشون می تونه هم جفت خود رو دائم درمان کنه و هم قدرتش رو بهتر کنه، واسه هیروای حریف یه اولویت هستش و خیلی راحت هم از پای در می اید. پس تلاش کنین تا حد ممکن بین گروهی از هم تیمیای تون حرکت کنین تا هم واسه پشتیبانی اونا حاضر و هم این که در میان اونا در امان باشین. اگه یکی از هم تیمیای تون بی دلیل بین هیروای دشمن رفت تلاش کنین تا حد ممکن به دنبال ایشون نرید، مگه این که مطئنید دیگر اعضای تیم هم به دنبال شما میان. از پای در اومدن مرسی، واسه یه مدت کوتاه تیم رو بدون پشتیبان می کنه و همین مدت کوتاه هم واسه حریف کافیه تا کار بقیه اعضای تیم رو یه سره کنه.

این که چه هنگام از آلتیمیت مرسی استفاده کنین، یکی از دغدهای اصلی بازی با این هیروه. این آلتیمیت به سرعت آماده می شه و به کار گیری اونم بسیار وسوسه کننده س، اما تلاش کنین اونو واسه نبردای گروهی و شرایطی که بیشتر از یکی از اعضای تیم تون از پای در اومده استفاده کنین. البته در بعضی شرایط، زنده کردن تنها یکی از اعضای تیم تون می تونه به درد بخور باشه. مثلا وقتی که آلتیمیت اون آماده س و با به کار گیری اون می تونه آسیب قابل توجه ای به حریف وارد کنه (مثل ریپر) و یا این که یکی از اعضای اصلی تیم تون هستش (مثل راینهارت).

Lucio

ScreenShot_16-06-24_15-45-07-000

لوسیو پشتیبانیه بسیار چابک که هم تیمی هاش رو درمان می کنه و سرعت حرکت شون رو زیاد می کنه. بر خلاف مرسی که فقط می تونه روی یکی از هم تیمی هاش تمرکز کنه، قابلیتای امداد رسانی لوسیو به صورت منطقه ایه و به هر که در دور و برش باشه کمک میرسونه.

Wall Ride

لوسیو می تونه با پریدن روی دیوارا، روی اونا راه بره. این توانایی موجب می شه که لوسیو بتونه خود رو به بعضی مکانایی که با پای پیاده قابل دسترسی نیستن برسونه.

Sonic Amplifier

اسلحه اصلی لوسیو با هر شلیک، ۴ پرتابه صوتی تو یه راه مستقیم شلیک می کنه که هر پرتابه ۱۶ واحد آسیب به حریف وارد می کنه. ظرفیت خشاب این اسلحه ۲۰ پرتابه صوتیه و طبیعتا هر شلیک هم ۴ تای اونا رو مصرف می کنه. خشاب گذاری دوباره این اسلحه ۱٫۲۵ ثانیه زمان میبره.

Soundwave

این توانایی واقعا روش دیگه شلیک با اسلحه لوسیوه، اما به دلیل این که هر ۴ ثانیه یه بار قابل استفاده س، قابلیتی جدا از هم هستش. این توانایی موجی صوتی شلیک می کنه و در صورت اصابت با حریف، علاوه بر این که ۲۵ واحد از سلامتی اونا کم می کنه، به عقب  پرت شون می کنه. به کار گیری این توانایی به اندازه یه شلیک عادی لوسیو یعنی ۴ پرتابه صوتی مهمات مصرف می کنه.

Crossfade

لوسیو دائم با موسیقی به خود و هم تیمی هاش که در شعاع ۳۰ اون قرار گرفتن انرژی می بخشه. ایشون میتونه دو موسیقی بنوازد. اولی درمان گره و هر ثانیه ۱۲٫۵ واحد سلامتی رو درمان می کنه، دومی سرعت حرکت رو ۳۰ درصد زیاد می کنه. این توانایی واقعا موسیقی در حال پخش رو تغییر میده.

Amp it Up

با فعال سازی این توانایی، لوسیو بلندی صدای اسپیکر هاش رو واسه ۳ ثانیه زیاد می کنه و تاثیر موسیقی هاش هم در این مدت بیشتر می شه. قدرت درمانی موسیقی درمان بخش به ۴۰ واحد در ثانیه زیاد می شه و موسیقی دیگه هم ۱۱۰% به سرعت حرکت لوسیو و هم تیمی هاش اضافه می کنه. این توانایی پس از استفاده واسه ۱۲ ثانیه وارد وضعیت Cooldown می شه.

Sound Barrier

توانایی آلتیمیت لوسیو به همه هم رزمانش که در شعاع ۳۰ متری ایشون واقع شدن حفاظی به قدرت ۵۰۰ واحد واسه ۶ ثانیه می بخشه، هر چند درزمان این مدت به سرعت از قدرت این حفاظ کم میشه.

چگونگی بازی

ScreenShot_16-06-24_15-24-23-000

لوسیو واسه هر ترکیبی و واسه هر تیمی خوبه. همونجوریکه می تونه هم تیمی هاش رو درمان کنه و یا سرعت حرکاتشان رو زیاد کنه، میتونه با سلاحش به حریف آسیب وارد کنه. اگه تیمی نیاز به پشتیابانی درمان گر داشته باشه، لوسیو یکی از بهترین گزینه ها هستش.

اگه اعضای تیم شما فاصله زیادی تا رسیدن به هدف بازی دارن، با موسیقی سرعت حرکت شون رو زیاد کنین و بعد با فعال سازی توانایی Amp it Up، سرعت حرکت شون رو به حدکثر مقدار ممکن برسونین تا زمان از دست نره.

Soundwave با این که آسیب بسیار مختصری به حریف وارد می کنه، اما توانایی به عقب پرتاب کردنش می تونه بسیار کشنده باشه. با به کار گیری این توانایی می تونین هیروای حریف رو به عمق پرتگاها پرتاب کنین. در نقشه هایی که هدف بازی در کنار پرتگاهه، لوسیو می تونین خیلی راحت حریف رو به کام مرگ بکشونه.

لوسیو هم به خاطر قدرتای درمانیش از اولیتای تیم حریف هستش. تلاش کنین با به کار گیری Soundwave اونا رو از خود دور کنین و یا با تغییر موسیقی و Wall Ride سرعت حرکت تون رو زیاد کنین تا بتونین خیلی سریع از دشمنان حریف فرار کنین.

آلتیمیت لوسیو یهو مقاوت بسیار زیادی به اون و هم تیمی هاش در برار آسیب می بخشه. از این توانایی میشه واسه خنثی کردن آلتیمیت خیلی از هیروا مانند ریپر، فرح و یا مککری استفاده کرد. الکی ازش استفاده نکنین و اونو واسه موقعیتای مناسب نگه دارین تا بتونین جون هم تیمیای تون رو نجات بدین.

Zenyatta

ScreenShot_16-06-24_15-42-42-000

بین همه هیروای پشتیبان، ایشون هجومی ترین اونا هستش. با درمان کردن هم تیمیا، کمک شون میده اما با بقیه توانایی هاش میتونه آسیبی که به حریف می رسه رو چندین برابر کنه.

Orb of Destruction

اسلحه اصلی زنیاتا پرتابهایی به نام ارب هستن که هر کدوم ۴۵ واحد آسیب وارد می کنن. زنیاتا می تونه در هر در دو ثانیه ۵ ارب شلیک کنه و پس از پرتاب ۲۰ تای اونا، باید با دو ثانیه مدیتیشن که نقش همون خشاب گذاری رو داره، دوباره ارب هاش رو آماده به شلیک کنه.

Orb Volley

زنیاتا میتونه از ارب هاش به شکل دیگری هم بهره ببره. ایشون تعدادی از ارب هاش، در آخر ۵ تای اونا رو واسه چند ثانیه شارژ و ناگها همه رو شلیک می کنه. آسیب هر کدوم از اربا در این حالت به ۳۵ واحد کم میشه، یعنی این توانایی می تونه بین ۳۵ تا ۱۷۵ واحد (در صورت شارژ کامل) آسیب به حریف وارد کنه.

Orb of Harmony

وسیله اصلی زنیاتا واسه درمان هم تیمی هاش این قابلیته. ایشون اربی درمان گر رو روی یکی هم رزمانش میندازه که  میتونه در هر ثانیه ۳۰ واحد از نوار سلامتی اونو بازیابی کنه. در هر لحظه این ارب فقط می تونه روی یکی از هم تیمیای زنیاتا باشه و اگه اون از محدوده ۴۰ متری زنیاتا خارج شه، این ارب ایشون رو ترک میگه و پس از ۳ ثانیه به دستان زنیاتا برمی گرده. با از پای درآمدن خود زنیاتا، این ارب هم اثرش رو از دست میده.

Orb of Discord

زنیاتا این بار یکی از حریفانش رو هدف میگیره و اربی نابود گر رو روی اون میندازه. تا وقتی که اثر این ارب روی حریف باقی باشه ایشون ۵۰ درصد بیشتر آسیب می بینه. درست مثل توانایی قبل در هر زمان تنها یکی از حریفان زنیاتا از قدرت این ارب زجر می کشه و اگه اون از محدوده ۴۰ متری زنیاتا خارج شه، اثر این ارب از روی ایشون ورداشته می شه و پس از ۳ ثانیه به دستان زنیاتا برمی گرده. با از پای درآمدن خود زنیاتا، این ارب هم اثرش رو از دست میده.

Transcendence

توانایی آلتیمیت زنیاتا ایشون رو واسه ۶ ثانیه وارد فرم Transcendence می کنه. در این فرم زنیاتا هم تیمی هاش رو ۱۰۰ واحد سلامتی در هر ثانیه درمان می کنه و خودش هم هیچ آسیبی از سمت حریف دریافت نمی کنه. در این ۶ ثانیه ایشون نمی تونه از دیگر قابلیتا و سلاحش بهره ببره.

چگونگی بازی

ScreenShot_16-06-24_15-27-07-000

همونجوریکه گفتین بین همه پشتیبانا، زنیاتا هجومی ترین اونا هستش. با سلاحش یعنی Orbs of Destruction و دیگه قابلیتش Orb of Discord، ایشون می تونه جون سخت ترین هیروای بازی رو هم خیلی راحت از سر راه خود برداره! زنیاتا هرچند مانند مرسی درمان گر قوی ای نیس، اما Orb of Harmony و Transcendence واسه نجات هم تیمی هاش و زنده نگه داشتن اونا بسه. شاید زنیاتا هیرو زیادتر از اندازه قدرتمندی برسه، به عنوان یه پشیتبان هم قدرت درمان گری خوبی داره و هم بسیار کشنده س. اما واقعا ایشون یه نقطه ضعف بسیار بزرگ داره. زنیاتا شکننده ترین هیروی بازیه، تنها ۱۵۰ واحد سلامتی داره و به دلیل سرعت حرکت کمش و نداشتن هیچ گونه قابلیتی واسه فرار از موقعیتای خطرناک، خیلی راحت از پای در میاد.

اسلحه زنیاتا یعنی ارب هاش بسیار قدرمتندند. آسیب این اربا حتی از اسلحه خیلی از هیروای هجومی هم بیشتر استو با این حال سرعت حرکت این اربا کمی از گلولهای عادی کمتره، پس در نشونه گیری هدفای در حال حرکت، زنیاتا باید بیشتر دقت کنه و کمی جلوتر رو هدف بگیره. واسه از پای در آوردن حریفان ثابت مانند بسشن و یا ویدومیکر از Orb Volley استفاده کنین. این توانایی ۵ ارب رو با هم شلیک می کنه و بدون این که فرصتی واسه عکس العمل به اونا بده، مقدار خیلی از سلامتی شون کم می کنه.

حریفان تون رو اولیت بندی کنین و بر همین پایه از Orb of Discord استفاده کنین. مثلا اگه تانک حریف راه شما رو سر کرده، زانیاتا می تونه با به کار گیری این توانایی، آسیب وارد به اونو چند برابر کنه تا خود و هم تیمی هاش طی مدت کوتاهی اونو از بین ببرن.

در بین همه قابلیتای درمان گر بازی، Orb of Harmony ضعیف ترین اونا هستش. با این که در هر ثانیه ۳۰ واحد از سلامتی از دست رفته رو برمی گردونه اما قادر به جبران آسیبی که حریفان وارد می کنن نیس. این توانایی نمی تونه مانع کشته شدن هم تیمی ای که وضعیت خوبی در مقابله نداره شه. تلاش کنین از اون واسه درمان هم تیمیایی که در گوشه ای دور از خطر پناه گرفتن استفاده کنین. به دلیل قدرت کم زنیاتا در درمان هم تیمی هاش، پیشنهاد می شه که ایشون تنها درمان گر تیم نباشه.

آلتیمیت زنایتا در واقعا تنها توانایی دفاعی اونه. قدرت درمان گری اون فوق العاده بالا هستش، پس اونو در مبارزات تیمی استفاده کنین و نه فقط واسه نجات جون خودتون. بهترین زمان بهره بردناز این توانایی، هنگامیه که همه اعضای تیم خودتون و یا حریف واسه به دست گرفتن هدف بازی حمله می برند. در این شرایط همه اعضای تیم نزدیک هم قرار می گیرن، پس آلتیمیت زنیاتا می تونه واسه ۶ ثانیه برتری قابل توجه ای به تیم شما بده.

قابلیتای زنیاتا خیلی پیچیده نیستن، اما بازی با اون می تونه خیلی سخت باشه. بدیش اینه به دلیل شکنندگی بیشتر از حدش، زنیاتا بسیار راحت از پای در میاد. باید تلاش کنین در پشت هم تیمیای تون قرار بگیرین تا در تیررس مستقیم حریف نباشین و هم تیمیای تون هم قادر به دفاع از شما باشن. اما با این حال باید دید خوبی به حریف داشته باشین تا بتونین Orb Of Discord رو روی اون بی اندازید. پس باید تلاش کنین بالانس خوبی بین عقب موندن از خط مقدم جنگ و جلو اومدن واسه مشاهده حریف پیدا کنین.

در نبردای تک به تک با بقیه هیروا، اصلا تلاش به فرار نکنین. زنیاتا هیچ قابلیتی واسه فرار نداره اما عوضش در وارد کردن آسیب سیار مهارت داره. Orb of Discord خود رو روی حریف بی اندازید و به جنگ با اون برید. این جور دست کم شانسی واسه زنده موندن دارین.

Symmetra

شاید اولین انتظاری که هر بازیکنی از هیروای پشتیبان داشته باشه، قدرت درمان گری اونا هستش. با این حال سیمترا هیچ رقمه نمی تونه هم تیمی هاش رو درمان کنه! در واقع این هیرو بیشتر نقش پشتیبانی دفاعی رو داره و میتونه خوب از نزدیک شدن حریف به مناطق و محوطهای خاصی جلوگیری کنه.

Photon Projector

سلاحی اصلی سیمترا، بردی فوق العاده کم، اما قدرتی بسیار داره. این اسلحه اشعه ای به هیروایی که بیشترین حد در ۵ متری ایشون باشن می تاباند و به مرور از سلامتی اونا کم می کنه. هر چی این اشعه به مدت بیشتری به حریف بتابد قدرتش هم بیشتر می شه. در اول تنها ۳۰ واحد آسیب وارد می کنه اما خیلی سریع قدرت آسیب رسانیش به ۱۲۰ واحد زیاد می شه. دقت کنین که این اسلحه احتیاجی به هدف گیری نداره، اشعه اون به صورت خودکار به نزدیک ترین حریف به سیمترا وصل می شه. ۱۰۰ واحد انرژی در خود جای میده که هر ثانیه شلیک با اون ۴ واحد از این انرژی رو مصرف می کنه. پر کردن این اسلحه از انرژی ۱ ثانیه زمان میبره.

Energy Ball

سیمترا به شکل دیگری هم می تونه از سلاحش استفاده کنه. ایشون به یه وقتی اسلحه خود رو شارژ و بعد توپی از انرژی شلیک می کنه. قدرت آسیب رسانی این توپ بین ۲۵ تا ۱۲۵ واحد متغیره و به یه وقتی که شارژ شده بستگی داره. با توجه به یه وقتی هم که صرف شارژ این توپ شده، بین ۱۰ تا ۲۰ واحد از انرژی اسلحه سیمترا رو مصرف می کنه.

Sentry Turret

سیمترا میتونه تورتایی کوچیک رو به هر سطحی بچسبونه. این تورتا به هر حریفی که وارد محدوده دیدشون شه، اشعه ای به قدرت آسیب رسانی ۲۵ واحد در ثانیه می تابانند و سرعت حرکت اون رو هم کم می کنن. سیمترا می تونه در آخر ۶ تورت در میدون جنگ بذاره و یه وقتی هم که زمان میبره تا تورت بعدی اماده استفاده شه، ۱۰ ثانیه س. این تورتا تنها یه واحد سلامتی دارن، یعنی با کوچیک ترین آسیبی از بین می رن.

Photon Shield

سیمترا حفاظی به قدرت ۲۵ واحد به هم تیمی هاش اهدا می کنه که مثل ۲۵ واحد سلامتی اضافه واسه اونا عمل کنن. فرق حفاظ با سلامتی معمولی اینه که خودشو احیا می کنه. اگه واسه ۳ ثانیه هم تیمیای مجهز به حفاظ سیمترا آسیبی نبینن، طی یه ثانیه این حفاظ دوباره پر می شه.

Teleporter

آلتیمیت سیمترا تلپورتیه که هر نقطه دلخواهی رو به محل Spawn تیمش وصل می کنه. اینطوری هم رزمان سیمترا می تونن خودشون رو سریع تر به هدف بازی برسانند. این تلپورت می تونه ۲۰۰ واحد آسیب رو تا قبل از نابودی اش تحمل کنه و تنها ۶ بار قابل استفاده س.

چگونگی بازی

ScreenShot_16-06-24_15-25-26-000

اول از همه باید دقت کنین که سیمترا هیرو ای دکتر نیس، پس بهتره در کنار ایشون پشتیبان درمان گر دیگری هم در تیم حاضر باشه. کلا بیشتر واسه دفاع مناسبه تا حمله چون اصلی ترین توانایی ایشون یعنی تورتا کاربرد چندانی در حمله ندارن.

سیمترا مستقیما در مبارزات شرکت نمی کنه، بلکه با قرار دادن تورت هاش در موقعیتای مناسب تا حد ممکن از هدف بازی دفاع می کنه. بازی با سیمترا نیازمند شناخت مپه. باید بدونین تیم حریف بیشتر از چه سمتی به هدف بازی حمله می کنن تا اون نقاط رو با تورتای تون پوشش بدین. یادتون باشه که تورتا به شکلی بذارین که خیلی نزدیک هم نباشن. به دلیل این که اونا با کوچیک ترین آسیبی از بین میره، آسیبای منطقه ای مثل راکتای فرح می تونن همه تورتای سیمترا رو یه جا نابود کنن. پس اونا رو به شکلی بذارین که فاصله تقریبا خیلی از هم داشته باشن، اما با این حال همه شون یه منطقه و نقطه رو پوشش بدن.

تلاش کنین نقطه خاصی رو با تورتای تون حفاظت کنین و خودتون هم خیلی از تورتا تون فاصله نگیرید. تورتای حریفان رو آهسته و این فرصت رو واسه شما آماده میسازن که باز نزدیک شدن به اونا از اسلحه تون که برد بسیار کمی داره استفاده کنین.

سیمترا باید آلتیمیتش رو وقتی استفاده کنه که اعضای تیم باید خود رو خیلی سریع به هدف بازی برسانند. در این هنگام تلاش کنین تلپورت خود رو در نزدیک هدف بازی اما نه در دید حریف بذارین. کجا قرار دادن تلپورت در مپ هم سوالیه که جواب ان رو می تونین فقط با شناخت مپ پیدا کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *