در ۳ مرحله، یک فرد معمولی را به مشتری تبدیل کنید-قسمت دوم

در بخش اول مقاله “در ۳ مرحله، یه فرد معمولی رو به مشتری تبدیل کنین” خوندیم که مشتری در سفر خرید خود، ۳ مرحله آگاه شدن، مقایسه و خرید پایانی رو طی می کنه و مرحله اول رو هم توضیح دادیم.

با مراحل دوم، سوم و نکات پایانی این مقاله در بخش دوم تبدیل فرد معمولی به مشتری در ۳ مرحله همراه باشین:

مرحله دوم-مقایسه: نشون بدید که پیشنهاد شما بهتره

مخاطب وارد مرحله مقایسه شده و به جز اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار می بدید، اطلاعات و وب سایت های دیگه رو هم مورد توجه داره.

این یه مرحله مرزی بین “معرفی محصول و خدمات تون” و “مرحله آگاهی ست”؛ اما بازم به معرفی کامل محصول نباید بپردازید!

مثال خونواده و بچه کوچیک در مرحله ی دوم:

در مطالبی که واسه این مرحله در نظر دارین، از چند موقعیت پرده وردارین (مخاطب رو با این ۳ دسته از مردم آگاه کنین):

  1. اتفاق ها و موقعیت های ناخوشایندی که واسه یه خونواده های جور واجور (که بچه خود رو در خونه تنها می گذارن) پیش آمده.
  2. خونواده ای رو تصور کنین که بچه خود رو به همسایه و یا آشنای خود سپرده بودن و بعد از یه مدت متوجه یه سری مشکلات که واسه فرزندشون به وجود اومده می شن و تاثیراتی از جمله خشونت و افسردگی در کودک، سوء به کار گیری کودک، بی مسئولیتی فرد معتمدشان و… شده ان.
  3. خونواده ای که خدماتی مشابه خدمات شما یعنی خدمات مراقبت از کودک از طریق پرستاران خبره رو انتخاب کردن و مشکلات پیش اومده براشون، نزدیک به صفره.

شما باید:

  • بذارین خدمات تون مشخص و برجسته شه اما این رو غیرمستقیم به مخاطب تون برسونین.
  • از ویژگی های روشن و خاص خود پرده وردارین، اما به طور غیرمستقیم.
  • تشنگی مخاطب رو واسه پیدا کردن شرکتی که ارائه دهنده این خدماته برانگیزید.

مرحله سوم و پایانی-انتخاب و خرید: برتری خودتون رو به نمایش بذارین

وقت اون هستش که از شرکت خود پرده وردارین، نمایان شید و بطور کامل در چشم مخاطب جلوه کنین! کم کم به «» نزدیک تر می شیم!

مثال خونواده و بچه کوچیک در مرحله ی سوم:

خدمات تون رو توضیح بدید، نکات مثبت و برجسته و جدا کننده خود رو بگید، پیشنهادات خاص رو مطرح کنین. تجربه و گذشته خود، حرفه ای بودن کادر کاری، مدارک تحصیلی و افتخارات و… حالا وقت نمایان شدنشونه!

پاورپوینت، ویدیو آموزشی، عکس های آموزشی، مطالب صوتی و… می تونن موثر باشن.

پرستاران کودک شرکت **** با بیشتر از *** سابقه و دست کم مدرک تحصیلی ***، با به کار گیری راه نوین ***،  در خدمت شما و مشکل شماس. ریشه نگرانی رو در دلتون بخشکانید و با خیال راحت به ساخت آینده بچتون بپردازید، حال و حالا شون، با ما!

این چند نکته رو رعایت کنین:

  • هر مرحله سرجای خودش: مراقب باشین در هر مرحله، دیگه مراحل رو وارد نکنین، ذهن مخاطب رو پراکنده نکنین، وگرنه نتیجه برعکس بدست میاورید.
  • تولید محتوای مناسب: کلا در همه پروسه های ، بعضی وقتا طراحی و تولید محتوای مناسب و متناسب با هدف، سخت و پیچیده می شه! شاید پریشونی و گیجی مخاطب و از بین رفتن موقعیت فروش تون رو به بار بیاره!

    تجربه ثابت کرده که مخاطب روش شنیداری و تصویری رو ترجیح می دهد، و ما به عنوان طراحان راه خرید واسه مشتری، باید مخاطب مون رو بی حوصله و تا حدودی تنبل (در خوندن) فرض کنیم! (پیشنهاد می کنم سری به مقاله ی «» بزنین.

  • در بخش جنسای FMCG، دو مرحله اول کوتاه هستن (FMCG به کالاهایی که زود مصرف هستن و به تعبیری خیلی زود وارد ویترین می شن و دوباره تموم می شن، مثل خمیر دندون، روغن خوراکی، مایع دست شویی و… می می گن).

خلاصه مقاله:

  • در مرحله آگاهی: مخاطب متوجه نیازش واسه رفع مشکل و یا موقعیت پیش اومده می شه.
  • در مرحله انتخاب: اون گزینه های پیش روی خود رو بررسی می کنه.
  • در مرحله آخر: مرحله ترجیح دادن، پس از بررسی یک یا چند گزینه، یکی از گزینه ها رو به دیگری ترجیح می دهد.

در آخر از شما دعوت می کنم تا اول نظرات تون رو درباره این مقاله بگید!

بعد از اونم دعوت می کنم تا نگاهی به مقاله «» بندازید (این ۲ مقاله، شدیدا مکمل همدیگه هستن.)

  • Follow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *