دانلود پایان نامه

هایی نزدیک به آسمان و به دور از خطر وسایل نقلیه با سرعت بالا . همچنین وی اشاره به این موضوع دارد که هنگام طراحی برای عابران پیاده که با سرعت های پایین در حرکتند ، محیط با نقاط دید گوناگون و تغییر مکان مداوم در نظر گرفته شود ) Halprin , 1963 (. در جدول) 1( نظریات ارائه شده توسط نظریه پردازان در مورد اولویت و اهمیت عابر پیاده وگسترش پیاده مداری در طول زمان به صورت خلاصه بیان شده است.

جدول 1 مقایسه تطبیقی بین نظریات ارائه شده توسط نظریه پردازان در مورد اولویت و اهمیت عابر پیاده و گسترش پیاده مداری


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

سال 1333 مطرح شدن ایده جداسازی سواره از پیاده توسط اولمستد
سال 1933 پیشنهاد جداسازی مسیر سواره از پیاده در تقاطع های غیر هم سطح توسط اوژن هنارد
سال 1917 نظریه شهر صنعتی و پیشنهاد قرار دادن راهرو در جلو ساختمان ها جهت عبور عابرین پیاده
سال 1983 مامفورد خیابان ها و میدان ها را فضایی انسانی و اتوبان ها را فضای ضد انسانی می داند .
سال 1933 مطرح شدن ایده افزایش گذرگاه های پیاده جهت حل مشکل خودرو ها و استفاده از معیار عابر پیاده جهت مشخص شدن مقیاس شهر توسط اشپرای رگن .
سال 1931 ایده ادراک فضا توسط حرکت عابر در آن توسط گوردون کالن .از نظر جین جیکوبز ارتقای سیمای خیابان به وسیله افزایش حضور عابر پیاده میسرمی باشد.
سال 1938 ایده جداسازی مسیر عابر پیاده و قرار دادن آن در بالانرین تراز توسط هالپرین .
سال 1939 اپلیارد کاهش تعاملات اجتماعی و قابلیت زندگی از نتایج افزایش حجم عبور اتومبیل است
سال 1937 یان گل افزایش تعامل اجتماعی به کمک طراحی مطلوب و ایجاد فرصت جهت حرکت عابر پیاده
.سال 1998 از نظر کالتروپ محیط سالم و عرصه های جمعی وابسته به حضور پیاده است . – سی سال پیش در امریکا ویلیام هادون (1973) سیستم حمل ونقل ترافیک را به عنوان یک سیستم بدون طراحی وبدون برنامه (انسان- ماشین ) معرفی و اعلام کرد که این سیستم نیاز به درک و فهم رفتاری نظام مند دارد . او ماتریسی را معرفی کرد که در حال حاضر به عنوان ماتریس هادون معروف است که در آن تعامل سه مولفه انسان ،وسیله نقلیه ،و محیط راه نشان داده شده است . (جدول 1) . همچنین سه مرحله را برای تصادف مطرح کرده است که عبارتند از :1- مرحله قبل از تصادف 2- مرحله هنگام تصادف 3- مرحله پس از تصادف ، مدل سیستم دینامکی هادون این فرصت را ایجاد می کند که چه مداخلاتی می توان عوامل رفتاری ،عوامل مربوط به راه و عوامل مربوط به وسایل نقلیه که بر تعداد و شدت تصادفات موثر هستند را بررسی کرد
مراحل
عوامل
انسان
تجهیزات ووسیله نقلیه
محیط و راه
قبل از تصادف
پیشگیری از وقوع تصادف
اموزش و فرهنگ سازی،اعمال قوانین مقررات
مدیریت سرعت ،چراغها ،ترمز ،کارکرد خوب ،معاینه فنی
طراحی راه–محدودیت های سرعت ،تسهیلات ،برای عابرین
هنگام تصادف
پیشگیری ازصدمات به هنگام تصادف
کنترل صدمات و جراحات
محافظت از سر نشینان ،سایر تجهیزات ایمنی طراحی پیشگیرانه از تصادف
تجهیزات کنار جاده محافظ در برابرتصادف
بعد از تصادف
ادامه حیات
مهارت های کمک های اولیه و دسترسی به مراکز درمانی
سهولت در مهار آتش
تسهیلات امداد و نجات راه (امداد رسانی جاده ای )
جدول شماره 1 – ماتریس هادون
3-16-2- مدل مفهومی تحقیق :
شهرداری
راهداری
نقش سازمانهای دخیل در ترافیک

مطلب مرتبط :   تحقیق رایگان درباره راهبردهای یادگیری

اورژانس
ساختار هندسی معابر

 
 
هلال احمر
پلیس راهور
وسایل نقلیه
عوامل موثر بر تصادفات عابرین پیاده

ظرفیت و قابلیت گذر دهی

دسته بندی : علمی

دیدگاهتان را بنویسید