دانلود پایان نامه

است که تعداد میانگین اولین افراد 12 نفر است که آنها با 4 نفر صحبت میکنند ولی نمی دانیم اثرات گروه دوم بر چه تعداد افراد است .
این بسیار خوب است که شما بازاریابی ویروسی را بعنوان قسمتی از استراتژی کلی تان قرار دهید اما این به معنای قرار دادن آن بعنوان یک استراتژی کامل نمی باشد.
توانایی اندازه گیری تاثیر تبلیغات ویروسی مهم و دشوار است اما ما احساس می کنیم که بازاریابی ویروسی برند تاثیر زیادی روی مشتری دارد اما اندازه گیری تاثیر ویدئوهای ویروسی دشوار است. اجرای موفق بازاریابی ویروسی نیز دشوار است. 35 درصد از همه مشتریان ایمیل تبلیغات ویروسی را دریافت می کنند و تنها 13 درصد آنها این ایمیل را به دیگران ارسال می کنند. تبلیغات ویروسی نیاز به یک نقش واضح طبقه بندی شده در طرح بازاریابی کلی دارد. برای ایجاد وفاداری مشتری، تبلیغات ویروسی تو باید به استراتژی مشتریان شما متصل گردد تا راهی به مجموعه اطلاعات مشتریان شما ایجاد کند.
آیا تکنیکهای ویروسی می تواند یک نقش مهم در استراتژی وفاداری بازار ایفا کند؟
برای موفقیت در بازاریابی دهان به دهان شما نیاز به یافتن گروهی از طرفداران واقعی دارید که با برنامه ها و روشهایی مخصوص آنها را در ارسال تبلیغ به دیگران مشتاق سازیم. در آن صورت تبلیغات ویروسی در وفاداری مشتری نقش مهمی ایفا می کند. (Ferguson, 2008)
فراتر از تبلیغات: چرا مردم را بعنوان محیط رسانه ای جدید در نظر می گیریم؟
اسکات دگرافنرد (2006) تحقیقی را با عنوان فراتر از تبلیغات: چرا مردم را بعنوان محیط رسانه ای جدید در نظر می گیریم؟ و به این جواب رسیدند که افراد دارای قدرت جلب تایید و تصدیق دیگران هستند حتی اگر آن افراد دارای دید منفی باشند و به این دلیل یکی از روش های نوین در تبلیغات استفاده از افراد می باشد.افراد در مورد چیزی که آن را خوب می شناسد و شک و تردیدی در مورد آن ندارند افراد دیگر را به آن ارجاع می دهند.
رابطه بین بازاریابی ارجاعی و محیط بازاریابی را به شباهتی که بین اسب و سوارکار وجود دارد تشبیه کرده اند محیط مانند اسب قوی، نجیب و گرسنه است که مایل است سرگردان باشد ولی بازاریابی ارجاعی مانند سوارکار است که به آن آموزش میدهد و به آن جهت می دهد. بازاریابی ارجاعی با شناسایی آشکار درباره انچه برای بازار جالب و جذاب است و جهت دادن کارآمد یک محصول و یا خدمت می تواند در فروش آن تاثیر فراوانی بگذارد.
در یکی از تحقیقاتی که در یک شرکت داروسازی انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که داروهای با بیشترین تبلیغات آنهایی بودند که کمترین مراجعه را توسط پزشکان دریافت می کنند و این برای شرکت داروسازی بسیار ارزشمند بود.
آمارها نشان داد که در 80 درصد مواقع افراد چیزی را که به آنها پیشنهاد می شود مدنظر قرار می دهند و اگر در موقعیت خرید قرار گیرند این درصد بسیار بالاتر خواهد بود که 35 درصد آنها منجر به خرید می شد یا بعبارت دیگر یک سوم موارد ارجاع شده منجر به خرید می گردد که این درصدها در مورد کالا و خدمات مختلف متفاوت می باشد برای مثال در رفتن به رستوران این درصد به پنجاه می رسد و در مورد فیلم های سینمایی این رقم به هشتاد درصد می رسد اما در مورد تبلیغات چاپی این درصد کمتر از یک می باشد که کمتر از یک صدم درصد آن منجر به خرید می شود و بیشتر در مورد محصولات یک سوپرمارکت اتفاق می افتد ولی با این حال نمی توان از این روش بازاریابی مرسوم و متداول چشم پوشی کرد چراکه افراد زیادی هنوز از این روشها متقاعد به خرید می شوند.آمارها نشان می دهد که هر پنج روز شما چیزی را می خرید که بر اساس تبلیغ و بازاریابی بوده است و در طول سال این رقم به 73 بار می رسد. (Degraffenreid , 2006)
نگاهی به تبلیغات از طریق پیامک ، اجازه و مصرف کننده
فاتیم بمبا و استارت بارنیز (2007)مقاله ای را با عنوان نگاهی به تبلیغات از طریق پیامک ، اجازه و مصرف کننده را با هدف بررسی اثر رضایت مصرف کنندگان از دادن اجازه برای دریافت آگهی های پیغامی(sms) و افزایش درک ما از مفهوم اجازه مصرف کننده را انجام دادند.
هدف از تحقیق ما مخاطب قرار دادن این مسئله با مشخص کردن این است که:
چگونه مصرف کنندگان متقاعد به دادن مجوز به آگهی های پیامکی می شوند.
چگونه مصرف کنندگان مایل به دادن مجوز می شوند.
نمایه ای از اطلاعات مصرف کنندگانی که مایل به دریافت و دادن آن می شوند.
عوامل کلیدی که بر اجازه دادن مشتری اثر می گذارند.

 
 
اجازه به این دلیل مهم است که یک اگهی ناخواسته ممکن است باعث حذف بوسیله مصرف کننده و نتایج پیش بینی نشده شود. تلفن های همراه این معنی را می دهد که ارسال بیش از حد آگهی های پیامکی بدون رضایت مصرف کننده تجاوز به حریم خصوصی تلقی می شود. اگر ما بتوانیم که بفهمیم که چه چیزهایی بر رغبت مشتریان به دادن اجازه به دریافت مؤثر است، آن می تواند به دیدگاه شاغلان در این مسئله حساس کمک بکند. بازاریابها، مدیران و کمپانیهای پخش تبلیغات برای بالا بردن قدرت رقابت، شاید قادر به دادن پیشنهاد خدمات بهتر به مصرف کنندگان باشند.
در کشورهای اروپایی قوانینی وجود دارد که می بایست ابتدا مشخصا اجاره مصرف کننده را برای ارسال تبلیغ از طریق کانالهای الکترونیک مثل E-mail و sms کسب کرد. اینجا اجازه می توانند به توانایی مصرف کننده در تشخیص قبل از دریافت آن تعبیر شود.
بازاریابی الکترونیکی به دریافت موضوعات بازاریابی از طریق استفاده از تکنولوژی الکترونیکی مکالماتی رجوع میکند. بازاریابی الکترونیکی اغلب به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم استفاده می شود.
بازاریابی از طریق موبایل یا بازاریابی بی سیم زیر مجموعه ای از بازاریابی الکترونیکی است با بهره گرفتن از یک رسانه بی سیم که برای مصرف کنندگان در زمان و مکان حساس، اطلاعات که باعث توسعه کالاها، خدمات و ایده ها می شود و به این روش به تمام سرمایه گذاران فایده می دهد. بازاریابی موبایلی همچنین می تواند به عنوان: تمام فعالیتهای مورد نیاز برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق وسایل سیار به منظور پیشرفت فروش محصول یا خدمات و فراهم آوردن اطلاعات درباره این کالاها و خدمات می باشد.
بازاریاب اطلاعات درخواستی بوسیله مصرف کننده را برای او می فرستد. بازاریابی با اجازه مربوط می شود به درخواست از مصرف کنندگان که پیامهای بازرگانی را دریافت کرده درحالیکه به افراد این فرصت داده می شود که دریافت آن را هر زمان که مایل باشند متوقف کنند.. این دیدگاه به طرز قابل ملاحظه ای نگرانیهای محرمانه افراد را کاهش می دهد. متاسفانه بعضی از بازاریابی ها با مهارت از عدم توجه و ناآگاهی مشتریان برای کسب اجازه آنها استفاده می کنند.
تبلیغات موبایلی بر پایه اجازه (DBMA) بنظر می رسد که راحتترین راه برای انجام کارهای خصوصی می باشد. در تحقیقی بر روی افراد 16 تا 30 ساله در ایالات متحده شواهد نشان داد که 51% از پاسخ دهندگان خیلی راضی بودند و 92% دیگر تقریبا راضی بودند بوسیله (DBMA). 72% آنها موافق بودند که (DBMA) به آنها ارتباط دارد و 84% مایل به توصیه کردن آن بودند.
در بریتانیا، تحت قوانین حراست از حریم خصوصی ارتباطات الکترونیک اجازه گرفتن از نیازهای آگهی های پیامکی است، نظر به اینکه اینکار اختیار را به دست شما می دهد و از اطلاعات شخصی در مقابل سوء استفاده و عدم دقت حفاظت می کند.شبیه این قوانین در سایر بخشهای اتحادیه اروپا به چشم می خورد. به عنوان مثال در کشورهای اسکاندیناوی شما به هیچ دلیل نمی توانید به مشتریان از طریق sms نزدیک شوید مگر اینکه از قبل اجازه گرفته باشید و بنابراین از رسانه های دیگری باید برای جلب توجه استفاده کنید.
شش روش برای استفاده از آگهی های پیامکی توصیه می کنند:
ساخت برند
پیشنهادات ویژه
رقابتهای تیزرهای مطبوعاتی به موقع
اخذ رای/ رأی دادن


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

مطلب مرتبط :   شاخص های توسعه پایدار

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

محصولات ، خدمات
تقاضای دریافت اطلاعات
فهمیده شده که آگهی های که بصورت پیغام متنی هستند36% تمایل خریداران را در خرید کردن افزایش داده است، که در نوع خود یک رشد جمعیتی در میان صاحبان بازار محسوب می شود.
بر طبق نظر انپاکت (2005) انتخاب آگهی بصورت متن پیامک به میزان 15% پاسخ به همراه داشته، که آنها برآورد کردند دو برابر بیشتر از mail مستقیم است. ظاهرا پیامک متنی 50% بیشتر در ساخت آگاهی نسبت به یک برند به نسبت تلویزیون و 13% بیشتر از رادیو مؤثر بوده است.
از آنجاییکه تلفن های موبایل وسایل شخصی هستند بازاریابیها می توانند بطور مخصوص بر هدف خود معطوف شوند، و به همان اندازه می توانند زمینه اجتماعی کارکرد شخصی، زمان و موقعیت آنها را بفهمند.خدمات پیامکی بر مبنای موقعیت بطور روزافزونی به عنوان یک ابزار بازاریابی با ارزشتر می شود.
از طریق کانال موبایل، پاسخ تقریبا سریع و فعال می باشد و همه جا و هر زمانی می تواند به مصرف کننده برسد زیرا بطور خاص در همه جا به همراه شخص حاضر می باشد. پذیرش مصرف کننده به تطبیق تبلیغات پیامکی به بخشی از زندگی روزمره ما برمی گردد.

بیشتر عوامل مؤثر که بر دیدگاه بازاریابی موبایلی مؤثر هستند از این قرار می باشند: دیدگاه کلی مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات و درک از استفاده (در زمینه اطلاعات، سرگرمی و جنبه های اجتماعی) ریسک قابل فهم (در زمینه حریم خصوصی و امنیت داده ها)، دانش مصرف کنندگان درباره تکنولوژی و فرم های اجتماعی که بر رفتار آنها اثر می گذارد.
آنها ریسک قابل فهم(حریم خصوصی و مسائل امنیتی)، هزینه(سخت افزار و دستمزد خدمات)، سازگاری( با ارزشهای موجود در مصرف کننده و تجربیات قبلی و نیازها) و راحتی استفاده را آزمایش کردند. این مقاله مخاطب قرار دادن اثرات اجتماعی که می تواند بر تصمیم به داشتن وسایل سیار موثر باشد را نادیده گرفته است.
بیایید دو روش کلی بازاریابی را که به هم مرتبط هستند آزمایش کنیم : اول آکاهت و همکارانش (1995) دریافتند که عواملی که بر دیدگاه نسبت به بازاریابی مستقیم تاثیر می گذارند بیش از ارزش تبلیغات و سپس تجربیات مستقیم هستند. دوم کریشنامرتی (2001) دریافت که عواملی که بر اراده مصرف کننده در پذیرش تبلیغات مؤثرند: رابطه پیام (تناسب پیام و جاذبه تبلیغ) مزایای پولی (انگیزاننده) ، هزینه فرایند پیغام و هزینه های خصوصی.
برای ساختن یک مدل تحقیقی ما تمام فاکتور هایی که بر تجارت پیامکی، بازاریابی پیامکی و بازاریابی با مجوز وجود دارد در پنج زمینه، که می تواند در موضوع خاص، اجازه برای بازاریابی پیامکی مجتمع گردد بیان می کنیم: تکنولوژی موبایل، آگاهی، دیدگاه نسبت به تبلیغات پیامکی، ارتباط تبلیغات پیامکی، کنترل بر انتخاب در شرایط مربوط یا نامربوط به مصرف کننده و آشنایی با برند.
عواملی که مشخص اند می تواند در دو مقوله طبقه بندی شود:
عوامل ناخودآگاه: که شامل دیدگاه نسبت به تبلیغات پیامکی و دانش نسبت به تکنولوژی موبایل می باشد. در این متغیرها، مصرف کنندگان از اثرات بر تصمیمشان به دادن اجازه مطلع نیستند. این فاکتور ها بطور غیر مستقیم بر تصمیم به دادن اجازه اثر می گذارد.
عوامل خودآگاه: که شامل رابطه تبلیغات پیامکی، کنترل بر عوامل قبل از تصمیم گیری و آشنایی با برند می باشد. در اینجا مصرف کنندگان می توانند عوامل را قبل از تصمیم گیری تجزیه و تحلیل کنند. و این فاکتور ها مستقیما بر تصمیم به دادن یا ندادن اجازه اثر می گذارند.در این تحقیق ما تمرکز خود را بر روی عوامل خودآگاه که بر اجازه تاثیر می گذارد قرار می دهیم.
استراتژی تحقیق اکتشافی می باشد، استراتژی شامل سه فاز می باشد:
فاز اول شامل یک فرهنگ تلفیقی از عواملی که بر میل مصرف کنندگان به دادن اجازه برای دریافت تبلیغات پیامکی می باشد.
فاز دوم یک بررسی از آگاهیهای مصرف کنندگان از اثر طبیعی و گسترش یک مدل از طریق گروه تحت نظر می باشد. گروه تحت نظر ذهنیت تازه ای برای ما بوجود می آورد و به ما اجازه می دهد که در سایه این یافته ها خود را تطبیق دهیم.
فاز سوم قابل اعتبار بودن مدل تحقیقی با بهره گرفتن از داده های بررسی شده توسط یک پرسشنامه می باشد.
نمونه مورد آزمایش مختص به دانشجویان برتر ثبت نام شده در رشته تجارت در یک دانشگاه از بریتانیا می باشد.
گروه مورد نظر شامل چهار نوع افراد بود: دو مرد و دو زن و هر مقوله جنسی با یک تخصص(شخصی که دارای اطلاعات خوبی است و با تکنولوژی بالای استفاده از موبایل و ارتباطات آشنایی دارد) و یک تازه کار(شخصی با اطلاعات اندک از استفاده از موبایل و ارتباطات) . این نمونه برای آزمایش اینکه آیا جنسیت یا آشنایی (استفاده/ یا دانش) با تکنولوژی موبایل تاثیری بر میل مصرف کنندگان به دادن اجازه داشت یا نه انتخاب گردید.
داده ها از طریق پرسشنامه آنلاین تهیه شدند. در حالت کلی، گروه مورد آزمایش بدون اجازه مایل به دریافت آگهی پیامکی نبودند. آنها تماما بر لزوم نیاز به اجازه تاکید می کردند. در بررسی ما، بیشترین تفاوتها در میل به دادن اجازه به نظر می رسید که به جنسیت و دانش از ارتباط از راه دور بوسیله موبایل ربط داشت.
بیشترین شرکت کنندگان دریافت بدون اجازه آنرا آزار دهنده می دیدند. آنها حس می کردند که به حریم خصوصیشان تجاوز شده است.
پاسخ دهندگان تصدیق کردند که تبلیغات پیامکی ممکن است مصرف کنندگان را از فعالیتهای روزانه شان بیندازد و در یک محاوره با اهمیت دخالت بکنند. آنها متغیرهای زیادی از جمله e-mail و پیغام های متنی را امتحان کردند، در حالیکه آنهایی که دانش بیشتری داشتند ماجراجوتر بودند و به دستگاه ها الکترونیک یا انواع sms توجه نشان دادند.
مخاطبان قرارداد رسمی را ترجیح می دهند زیرا در پایان روزآنها می دانند چیزی که امضاء کرده اند واقعی می باشد.در کل، شرکت کنندگان قصد دادن اطلاعات آماری شخصی یا ارتباط غیر مستفیم مثل آدرس های e-mail را نداشتند.وقتیکه شما قرارداد را امضاء می کنید، شما آنها را در تضمین اینکه نمی خواهید اطلاعات شخصی شما را به کسی بدهند، قرار دادید. این حق آنها نیست که اطلاعات شما را به هیچ شرکت تبلیغی بدهند مگر اینکه شما به آنها اجازه داده باشید.شرکت کنندگان تاکید کردند که میزان تبلیغات می بایست محدود باشد.به نظر می رسد که حتی یک آگهی در روز می تواند زیادی باشد به طور متوسط حداکثر 2 تا 4 تبلیغ در هفته به نظر می رسد که قابل قبول باشد. بیشتر شرکت کنندگان از ایده ی خدمات بر مبنای مکان لذت بردند زیرا آن به اندازه شخصیتشان به آنها ارتباط پیدا می کرد.
دیگر شرکت کنندگان افزودند که مشکلی ندارند که برای تبلیغات پیامی اجازه بدهند و یا
حتی برای خدمات آن پول پرداخت کنند وقتیکه آن خدمات شدیداً به آنها مربوط می شود و یا کاملا مفید به نظر می رسند.
شرکت کنندگان بطور نمونه ای سالخورده بودند و تقریبا 1920 نفر و با یک تعادل نسبی از زن و مرد. در نمونه ی ما، شرکت کنندگان برای ارتباطات بطور گسترده از پیغام متنی استفاده می کردند.
برای 81.8% شرکت کنندگان در تحقیق دادن اجازه قبل از دریافت تبلیغات پیامکی مهم بود. نزدیک به 83% از پاسخ دهندگان پیامهای درخواست نشده را حذف کردند. تنها 77.7% از آنها رضایت داشتند. بیش از 78% پاسخ دهندگان مایل به پرداخت پول بودند اگرچه تبلیغ به آنها مربوط می شد. زمان و موقعیت از اهمیت کمتری برخوردارند اگر چه هنوز قابل توجه هستند.
اطلاعات شخصی که مصرف کنندگان بیشترین تقاضا را برای ارائه دارند، شامل جنسیت(26.9%)، سن(23.8%)، حرفه(16.3%) می باشد اطلاعات شخصی که آنها مایل به ارائه آنها نیستند شامل جزئیات بانکی(0%)، فرم پرداخت (1.3%) و شماره تلفنشان(1.3%). بیشترین اطلاعاتی که پاسخ دهندگان مایل به دریافت هستند شامل آب و هوا(16.8%)، ترافیک(12.9%)، ورزش(10.9%)، خبر(10.9%) و سرگرمی(7.9%).
بالاترین تمایل به دادن اجازه برای دریافت پیامک تبلیغاتی زمانی رخ می داد که مصرف کنندگان اختیار زیادی بر شرایط کنترل داشتند، هر زمان که پیامک تبلیغی مرتبط می بود و هر گاه یک برند آشنا می بود.
شرکت کنندگان به احتمال بیشتری از اجازه دادن امتناع می کنند، وقتیکه آنها اختیاری بر شرایط انتخاب نداشته باشند، حتی اگر نام برند برای آنها آشنا باشد و شرکت کنندگان زمانیکه تبلیغات پیامکی مرتبط باشد علیرغم نا آشنایی با کالا و کنترل پایین بر شرایط انتخاب از اجازه دادن امتناع نمی کنند.
وقتیکه برند ناآشنا باشد، پاسخ دهندگان هنوز اجازه می دادند زیرا آنها بر حق انتخاب خود کنترل داشتند و تبلیغ به آنها مربوط می شد. با وجود این، آنها از دادن اجازه خودداری می کردند اگرچه برند آشنا بود به محضی که در شرایط با کنترل پایین و شرایط با ارتباط کم از آگهی قرار می

مطلب مرتبط :   تفسیر و تأویل
دسته بندی : علمی

دیدگاهتان را بنویسید